Wednesday, December 5, 2007

ၿမန္မာ႕ ၀ါးပုေလြ ပညာရွင္


ေဆာင္း၀င္လာေလၿပီ။ ၾကည္႔ေလရာရာ ေနရာတိုင္းက အၿဖဴထည္မ်ားၿခံဳလြႊမ္းထားသည္ကိုသာေတြ႕ရသည္။ သက္ရွိသတၱ၀ါအားလံုး သဘာ၀ေဆာင္းေအာက္တြင္ ရႈံးနိမ္႕က်ရႈံးကာ မိမိတို႕ ခိုေအာင္းရာ အသိုက္အၿမံဳထဲတြင္ ေႏြေထြးမႈကို ရွာ၍ ေဆာင္း၏ အေအးဒဏ္ကို အံတုတြန္းလွန္ၾကရ၏။ သစ္ပင္ သစ္ကိုင္း သစ္ခက္တို႕ လည္း ေဆာင္း၏ အလိုကို လိုက္ကာ ကိုင္းခက္ ပင္စည္တို႕တြင္ အသီး အရြက္ အပြင္႕တို႕ အစား ႏွင္းပြင္႕ ႏွင္းဖတ္ ႏွင္းခဲတို႕ကို ခ်ိတ္ဆြဲထားၾကရသည္။ မိခင္ ကမၻာေၿမၾကီးတစ္ခုလံုးသည္လည္း ႏွင္းပင္လယ္ၿပင္ၾကီးေအာက္တြင္ စံုစံုၿမဳတ္ကာ လူသားတို႕ အသက္ၿဖစ္တည္မႈကို ဖန္းတီးေပးေသာ ေၿမအၿပင္သည္ လံုး၀ဥသံုေပ်ာက္ဆံုးေနေလၿပီ။ မ်က္စိတစ္ဆံုး ၾကည္႔ပါမူ အၿဖဴေရာင္ ႏွင္းပင္လယ္ၿပင္ၾကီးသကဲ႕သို႕ အဆံုးစြန္း အၿဖဴေရာင္က ေနေရာင္ အဟတ္တြင္ မ်က္လံုးကို က်ိန္းေစသည္။ သက္ရွိ သတၱ၀ါဟူအမွ် ဘာမွ မရွိ၊ ပကတိ တတ္ဆိတ္ၿခင္းၾကီးစိုးေနကာ အၿခား ကမၻာတစ္ခုသို႕ ေရာက္ေနသလား ထင္မွတ္ရေပသည္။

ထိုကဲ႕သို႕ေသာ ေဆာင္းေန႕မ်ားတြင္ အထီးက်န္ၿခင္း ေဆးခြက္မ်ား ေသာက္လ်က္ စိတ္ဓာတ္က်ၿခင္း စုတ္ခ်က္မ်ားၿဖင္႕ အၾကည္းတန္ေသာ ဘ၀မ်ားအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ပံုေဖၚၾကည္႕ခဲ႕ဘူးသည္။ ေႏြတုန္းက ပန္းၿခံထဲတြင္ တီးခဲ႕ေသာ ဗံုသည္ အသံေၿပာက္လ်က္၊ ဗံုးတီးသည္႕ အခါ စည္းေလ႕ရွိသည္ ေခါင္းစည္း ပု၀ါတစ္ထည္ ႏွင္႕ ေဘာ႕ မာေလး၏ သီခ်င္း ေခြက ဖုန္မ်ားပင္ တက္လို႕ ေနၿပီ။ မည္သည္႕ အရာကို မွ် မဖန္တီးခ်င္ေတာ႕။ ဟိုတုန္းက ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးခဲ႕ေသာ ဘာသာတရားတစ္ခု ကိုလည္း စိတ္ထဲ က ခဏေမ႕ထားကာ ဖန္တီးၿခင္းမဲ႕၊ ဖန္တီးခံရၿခင္း ကင္းမဲ႕ေသာ စိတ္အလ်င္တြင္ ရွိေနခ်င္သည္ ။ ကိုယ္ ကိုးကြယ္သည္႕ ပံုရိပ္မ်ားစြာကို ခ်ယ္မႈန္းခဲ႕သည္႕ ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္လည္း ပံုစံက မပီၿပင္ေတာ႕။

"ကလင္..ကလင္......ကလင္...ကလင္"
တယ္လီဖုန္း လာလွ်င္ ဘယ္ေတာ႕မွ မကိုင္တတ္ေသာ အက်င္႕က ကိုယ္႕ စိတ္အလ်င္ကို ပိုၿပီး လြတ္လပ္မႈရေစသည္။ အၿမဲတမ္းလိုလို ဖုန္းေခၚသူ ထားခဲ႕သည္ မက္ေဆခ်္ကုိ နားေထာင္ၿပီးမွ ကိုယ္က ဖုန္းကုိ ၿပန္ေခၚေလ႕ရွိသည္။ ဘယ္နဲ႕ လူၿဖစ္လာတဲ႕ ဒီဘ၀မွာ ဒီတယ္လီဖုန္းၾကီးက ေနရာတကာ။ အေႏွာက္အယွက္ ၿဖစ္လြန္းပါတယ္။
"ကိုဘေကာင္း ကြ်န္ေတာ္ပါ။ ပ်င္းေနလို႕ တစ္ေနရာ သြားရေအာင္လို႕" ဟု သူငယ္ခ်င္း၏ အသံက ဖုန္းမက္ေဆခ်္ထဲမွာ ေပၚလာမွ ဟိုတေန႕က ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္း၊ မအမာၾကည္တို႕ မိသားစုက လာလည္ဖို႕ ဖိတ္ထားတာကို သြား သတိရသည္။ "အင္း သူတို႕ဆီ သြားလည္ရင္း အေကာင္းသား၊ ေဆာင္းတြင္း အခန္းပဲ ေအာင္းေနရတဲ႕ သူငယ္ခ်င္းကို လည္ အပ်င္းေၿပ အေဖၚေခၚသြားလည္း ရတာပဲ" အေတြးထဲ ခ်က္ၿခင္း ေရာက္လာတာနဲ႕ သူငယ္ခ်င္းကို ဖုန္းၿပန္ေခၚလိုက္တယ္။

"နည္းနည္းေတာ႕ လွမ္းတယ္ဗ်၊ သူတို႕က နယူးေရာက္ အထက္ပိုင္းမွာ ေနတာ"
"ကားေမာင္းသြား ၾကတာေပါ႕ဗ်ာ။ ႏွင္းေတြကေတာ႕ က်တုန္းပဲ"
"က်ဳပ္ထင္တာ ေလးနာရီေလာက္ ခပ္မွန္မွန္ေလး ေမာင္းရင္ ေရာက္သြားမွာပဲ"
"ေကာင္းၿပီ လိုက္မယ္ဗ်ာ"

အဲဒီလို နဲ႕ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္းတို႕ မိသားစုရွိရာ အိမ္သို႕ စိုက္စိုက္ ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္ခဲ႕ပါတယ္။ မအမာၾကည္ လုပ္ေကြ်းတဲ႕ မနက္စာ ၿမန္မာ ဆန္ဆန္ ေကာင္းညင္းေပါင္း ပူပူေႏြးေႏြးက ေဆာင္းတြင္း ခ်မ္းခ်မ္း စီးစီ မနက္ခင္းမွာ အလြန္တရာမွ ၀မ္းေႏြးေစလ်က္၊ လမ္းတေလွ်ာက္ ပင္းပန္းခဲ႕သမွ် ၿပန္လည္ ခြန္းအားၿပည္႕ေစပါသည္။ သမီးၾကီး ႏွစ္ေယာက္ႏွင္႕ သားငယ္ တစ္ေယာက္ ရွိေသာ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္းတို႕ မိသားစုသည္ အလြန္းတရာမွ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေကာင္းလွ ပါေပသည္။ ထိုစဥ္ က သူတို႕ ကို ၾကည္႕ကာ ကို္ယ္ကိုယ္တိုင္ ဘယ္ေတာ႕မ်ား မွ သာယာလွပတဲ႕ ဘ၀ေလး တစ္ခု ထူေထာင္းႏိုင္ လိမ္႕ မလဲ ဟု အားက်မိခဲ႕ေသးသည္။ ထိုစဥ္ တုန္းကေတာ႕ စိတ္ကူးေပါင္း ေၿမာက္ၿမားစြာ၊ အိပ္မက္ေပါင္း ေၿမာက္ၿမားစြာနဲ႕ ဘ၀ကို ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳး ပံုေဖၚခဲ႕သည္။ ဘိုၿဖဴ၏ သီခ်င္းမ်ားကို ဆိုၿငီး ခဲ႕ဘူးသည္။

ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္းက ေရႊဘိုက၊ ေဆးေက်ာင္းတက္ေတာ႕ မႏၱေလးေရာက္လာသည္။ မအမာၾကည္က မႏၱေလးမွာ ရွိတဲ႕ ဗမာ႕ေခတ္ ပံုႏွိတ္တိုက္ကလား၊ စာအုပ္ဆိုင္ကလား ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိ။ ကြ်ႏ္ုပ္ေခါင္းကို သာ ထုခြဲပစ္လိုက္ခ်င္သည္။ မႏၱေလးသူ မႏၱေလးသားမ်ား ၿဖစ္ၾကသည္႕ အားေလ်ာ္ စြာ ေတြ႕ၾကသည္ႏွင္႕ မႏၱေလး အေၾကာင္းမ်ား ေမးၾက၊ ေၿပာၿဖစ္ၾကသည္။ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္းသည္ ၿမန္မာ႕ ၀ါးပုေလြကို အလြန္တရာမွ စိတ္၀င္စားကာ သူ႕တြင္ ႏိုင္ငံတကာ မွ ပုေလြအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပိုင္ဆိုင္ လ်က္ ၿမန္မာ႕ ၀ါးပုေလြကို ကိုယ္တိုင္ လုပ္၊ ကိုယ္တိုင္ သီမႈတ္ေသာ ပုေလြပညာရွင္ တစ္ေယာက္ၿဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္ကမွ ၿမန္မာ႕ ၀ါးပုေလြကို အေပါက္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင္႕ သံစဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေၿပာင္းလဲ သီမႈတ္လို႕ ရေၾကာင္းကို သိရွိရေတာ႕သည္။(မွတ္ခ်က္။ ထိုစဥ္က ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္း ေရးေပးခဲ႕သည္ ၿမန္မာ႕ ၀ါးပုေလြႏွင္႕ မႏၱေလးမွ ၿမိဳ႕မတီး၀ိုင္း အေၾကာင္းစာမူ၊ ထိုစဥ္က သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနေသးေသာ မႏၱေလးမွ ၀ါပုေလြပညာရွင္ အဖိုးၾကီး၏ လိပ္စာ မ်ားမွာ ကြ်ႏ္ုပ္၏ ဘ၀ေပးအေၿခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္႕ ပ်က္စီးသြားရေလသည္။) ကြ်ႏ္ုပ္တို႕ စကား၀ိုင္းက ၿမန္မာ တူရိယာ မ်ား၏ သံစဥ္ ဖန္တီးႏိုင္မႈ စြမ္းပကားႏွင္႕ ႏိုင္ငံၿခား တူရိယာမ်ား၏ သံစဥ္ ဖန္တီးႏိုင္မႈ စြမ္းပကားကို ေ၀ဖန္ၾကရင္း ေနာက္ တေန႕ ေဘာ႕စတြန္တြင္ စာေပေဟာေၿပာပြဲရွိသည္ဟု သိရသည္ႏွင္႕ အိပ္ရာသို ခပ္ေစာေစာ ၀င္ကာ ေနာက္တစ္ေန႕ ေဘာ႕စတြန္ အထိ ကားေမာင္း ရန္အတြက္ အားေမြးၾကရသည္။

နယူေရာက္ အထက္ပိုင္း ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္တို႕ အိမ္က ထြက္ေတာ႕ မနက္ ၇-နာရီ။ ကားႏွစ္စင္းၿဖင္႕ သြားၾကသည္။ေဘာ႕စတြန္ မွာေတာ႕ ႏွင္းမ်ား က်မေနပါ။ ရာသီဥတုက ေအးမွ်လြန္းလွသည္မွ လြဲ၍ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ကားေမာင္းသြားရသည္မွာ အဆင္ေၿပလွပါသည္။ ေဘာ႕စတြန္ စာေပေဟာေၿပာပြဲ ေရာက္ေတာ႕ လြန္စြာ အံၾသရသည္။ မေတြ႕တာ ၾကာၿပီၿဖစ္ေသာ မိတ္ေဆြမ်ားၿဖင္႕လည္း ၿပန္လည္ေတြ႕ရသည္။ ထိုစဥ္က ကိုေအာ္ပီက်ယ္ သည္ သူ႕၏ မာစတာ ဘြဲ႕အတြက္ ေဘာစတြန္ အမ္အိုင္တီတြင္ ေက်ာင္းတက္ေနသည္။ ကိုတင္ေမာင္သန္းက လည္း မေတြ႕တာၾကာၿပီၿဖစ္ေသာ သူငယ္ခ်င္း၏ အမ္အိုင္တီ ေက်ာင္းေနေဆာင္အခန္းတြင္ ေရာက္ေနသည္။ ထိုစဥ္က ဦးတင္မိုး၊ ဦး၀င္ေဖ အစရွိသည္႕ ဆရာၾကီးမ်ားလည္း ေရာက္လာကာ ေဟာေၿပာပြဲအတြက္ ေတာ္ေတာ္ အားရွိလွပါသည္။ ကိုေအာ္ပီက်ယ္သည္ သိပ္မေၿပာပါ။ သူမွာလည္း ေက်ာင္းစာမ်ားႏွင္႕ စာတမ္းၿပဳစုရမည္႕ အရာမ်ားက မ်ားေနေလသည္။ ကိုတင္ေမာင္းသန္းက နာမည္ေရွ႕တြင္ ဦးတတ္ ေခၚေလ႕ရွိသည္႕ သူ၏ မူကို လက္ကိုင္ ၿပဳကာ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္တုန္းက စာေပေဟာေၿပာခဲ႕သည္ အေတြ႕ အၾကံဳကို ၿပန္လည္ ေၿပာၿပသည္ ထင္ပါရဲ႕။ ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိေတာ႕ပါ။ ဦးတင္မိုးက "ေဆးလိပ္ေလးတုိ ေနလည္း ညိဳၿပီ ငါ႕ကို အိမ္ၿပန္ ပိုၾကပါ" ဟူ ေသာ အမွတ္တမဲ႕ ေရးၿခစ္ခဲ႕သည္႕ သူ႕၏ စာေၾကာင္း ကို အေၾကာင္းၿပဳ၍ သူ၏ ကဗ်ာ ဘ၀လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ေ၀မွ်ေပးပါသည္။ ဦး၀င္းေဖကေတာ႕ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ဒါရုိက္တာ ၿဖစ္သည္႕ အားေလ်ာ္စြာ ပန္းခ်ီ နည္းပညာမ်ား ေခတ္ အဆက္ဆက္ ေၿပာင္းလဲ ၿဖစ္ေပၚလာပံု ႏွင္႕ ဓာတ္ပံုပညာထြန္းကာ လာခဲ႕ၾကသည္႕ ေခတ္တြင္ ပန္းခ်ီပညာမ်ား ေၿပာင္းလဲသြားပံုကို ရွင္းၿပေပးခဲ႕ပါသည္။ ေဟာေၿပာပြဲၿပီးေတာ႕ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္းက သူ၏ ၀ါးပုေလြကို မႈတ္လ်က္၊ မအမာၾကည္က သီခ်င္းဆိုကာ (ထိုစဥ္က သူတို႕ စံုတြဲ ဆိုၾကေသာ သီခ်င္းမ်ားကို မမွတ္မိေတာပါ၊ ႏွစ္ေတြကလည္း ၾကာသြားၿပီ ကိုး။) ဦး၀င္းေဖ စႏၵားယားတီး မတီး လည္း မမွတ္မိေတာ႕ပါ။ ေသခ်ာတာ ေတာ႕ သူတို႕ စံုတြဲက စႏၵားယား နားတြင္ သီခ်င္းဆိုၿပစဥ္ ဦးတင္မိုးက မ်က္လံုးကို မွိတ္လ်က္ ၾကည္ႏူးစြာ နားေထာင္ခဲ႕ပါသည္။ ႏိုင္ငံရပ္ၿခားမွာ ၿမန္မာသံစဥ္ ေကာင္းေကာင္း နာမေထာင္းရတာ ၾကာၿပီကိုး။ ထိုအၿပင္ ၿမန္မာ႕၀ါပုေလြ အသံက အညာ ေက်းလက္ေဒသ၏ အရိပ္ အေငြ႕မ်ားကို ၿပန္ေလ ၿမင္ေယာင္ တမ္းတေစပါသည္။ ထိုအခါမွ ၿမန္မာ႕ ၀ါးပုေလြ မည္မွ် တာသြားသည္၊ အစြမ္းထက္သည္ကို နားၿဖင္႕ ဆတ္ဆတ္ၾကားရပါေတာ႕သည္။ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္းသည္ ပုေလြပညာရွင္ ပီသပါေပသည္။

ေက်ာ္ ပုေလြ ႏွင္႕ ခင္ ပုေလြ ဟူ၍ၿမန္မာပုေလြ ႏွစ္မ်ိဳး ႏွစ္စား ရွိသည္႕ အနက္ ထိုစဥ္က ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၀င္း သီမႈတ္ေသာ ပုေလြမွာ ေက်ာ္ပုေလြ ၿဖစ္ကာ သူ၏ အသားညိဳညိဳ အညာသားဟန္ႏွင္႕ ပုေလြသံကို နားဆင္ရသည္မွာ တကယ္႕ ၿမန္မာ႕ ရသၿပည္႕ၿပည္႕၀၀ကို ခံစားရပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္ ငယ္စဥ္ ေက်ာက္ဆည္ ကုန္းရြာဘက္ မိခင္ၾကီး၏ အမ်ိဳးမ်ားထံ ရြာလည္စဥ္က ႏြားေက်ာင္းရင္း သီမႈတ္ရေသာ ဟန္မ်ိဳးပင္ ၿဖစ္သည္။

ကြ်ႏ္ုပ္ အေမရိကမွ ၿပန္ေတာ႕ ရံဖန္ရံခါ ဆက္သြယ္ၿဖစ္ေသးသည္။ ေနာက္ပိုင္း သူတို႕လည္း အိမ္ေၿပာင္း၊ လိပ္စာမ်ားလည္း ေၿပာင္းသြားကာ ကြ်ႏ္ုပ္၏ ဘ၀ အေၿပာင္းအလဲမ်ားတြင္ အဆက္အသြယ္ လံုး၀ၿပတ္သြားပါေတာ႕သည္။ ကြ်ႏ္ုပ္ ဂ်ပန္ေရာက္ေတာ႕မွ ေဒါက္တာ မင္းညိဳ ထံေရာက္သြားသည္႕ အခိုက္ သူ႕ထုတ္ေ၀သည္ စာေစာင္တြင္ မအမာၾကည္၏ စာေပအေရးအသားမ်ားကို ေတြ႕ၿမင္ရမွ သူ႕တို႕၏ ပံုရိပ္မ်ား ၿပန္လည္ ပံုေပၚလာပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ထိုပံုရိပ္မ်ား ပီၿပင္လာေစရန္ ကြ်ႏိုပ္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ ခဲ႕ပါ။ အၿခား ေၿမာက္ၿမားစြာေသာ ပံုရိပ္မ်ားကဲ႕သို႕ ေ၀႕၀ါးသြားရေလခဲ႕ၿပီ။

အနႏၱေမတၱာၿဖင္႕
ဘေကာင္း