Tuesday, July 22, 2008

သတိရမိတဲ႕ ငယ္ငယ္က မႏၱေလး (၁)


အခ်ိန္ကာလအားၿဖင္႕ တစ္ဆယ္႔ငါးႏွစ္ေက်ာ္ နီးပါးမွ် ရွိလွေရာ႕မယ္။ ဒီအရပ္၊ ဒီပတ္ဝန္းက်င္နဲ႕အတူ ၿမင္ေန ေတြ႕ေနက် ကိုယ္နဲ႕ သိသူေတြေရာ၊ မသိသူေတြနဲ႕ ေဝးေနခဲ႕တာ ၾကာလွၿပီေကာ။ အဲဒီအတိတ္ ငယ္ငယ္တုန္းက ပံုရိပ္ေတြကို ၿပန္ေၿပာင္း စဥ္းစား ေတြးေတားမိရင္ သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတာေပါ႕။ အေတြးစက္ဝန္းက အဆံုးမရွိ အစမရွိ။ ေတြးမိရင္ ေတြးမိတဲ႕ ေနရာက စၿပီး တၿငိမ္႕ၿငိမ္႕နဲ႕ အေတြးေရအလ်င္ေတြထဲ ေပ်ာ္ဝင္ စီးေမ်ာ လိုက္ပါသြားလိုက္တာ။တခါတရံ ကံေကာင္းရင္ ေဝ႕ေဝ႕ဝါးဝါး ေမ႕လုေမ႕ခင္ ငယ္ငယ္က အခ်ိဳ႕ၿဖစ္ရပ္ကေလးေတြ ၿပန္လည္ အမွတ္ရလာတတ္တယ္။ အဲဒါကို ကြ်န္ေတာ္က ေဆးသားအသစ္တင္တယ္လို႕ ေၿပာေလ႕ရွိတယ္။ အတိတ္ရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြကို ၿပန္လည္ အမွတ္ရလာေအာင္ သစ္လြင္လာေအာင္ လို႕ေပါ႕။

ဦးေႏွာက္ရဲ႕ ေခ်ာင္တေနရာမွာ တိတ္တဆိတ္ ခိုဝင္ေနေလ႕ရွိတဲ႕ ငယ္ငယ္တုန္းက အၿဖစ္အပ်က္ေတြကို ၿပန္လည္ တူးဆြၿပီး အမွတ္အသားေလးေတြ ေပးထားရတယ္။ သိပၸံေခတ္ကာလ ေလ႕လာစမ္းသစ္မႈေတြ အရ ဦးေနာက္ရဲ႕မွတ္ညာဏ္ အခန္း အကန္႕ေလးေတြမွာ သူ႕ေနရာနဲ႕သူ မွတ္ထားတဲ႕ အခ်က္အလက္ကေလးေတြရွိတယ္တဲ႕။ သိပ္မစဥ္းစား သိပ္မသံုးတဲ႕ အေၾကာင္းအရာေတြက တၿဖည္းၿဖည္း ေနာက္ကိုတြန္းပို႕ခံရၿပီး ေခ်ာင္ထဲေရာက္သြားတဲ႕ သေဘာမ်ိဳးေပါ႕။ အဲဒါေတြကို ကိုယ္က ၿပန္သံုးမယ္ဆိုၿပီး ေခ်ာင္ထဲကေန ၿပန္ဆြဲထုတ္ရပါတယ္။ ႏို႕မိုဆို လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္တယ္။

အဲဒီလိုမ်ိဳး အတိတ္က ပံုရိပ္ေတြကို ဆြဲထုတ္လိုက္တဲ႕အခါ တခ်ိဳ႕ဆို လန္းဆန္းသစ္လြင္ေနလို႕ အေၾကာင္းအရာေတြက ၿပက္ၿပက္ထင္းထင္း ၿပန္လည္ မွတ္မိလာတယ္။ ေပၚလာတဲ႕ အေတြးမွ်င္စေတြ ေနာက္ကို ေတာက္ေလွ်ာက္လိုက္သြားၾကည္႕လိုက္ေတာ႕ “ေၾသာ္ ဟုတ္ေပသားပဲ…အဲတုန္းက ဒီလို ၿဖစ္ပ်က္ခဲ႕တာပဲ။ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါေတြလည္း ပါခဲ႕ၾကတယ္” လို႕ ၿပန္လည္ ၾသခ်လို႕ရေအာင္ကို မွတ္မိလာတယ္။ မေန႕တေန႕က ၿဖစ္ပ်က္ခဲ႕သလိုမ်ိဳး စိတ္ထဲမွာ ခံစားေနရတတ္တယ္။ အဲဒီလို အခ်ိန္အခါမ်ိဳးဆို ရင္ခုန္လြန္းလို႕ ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိန္းမပ်ိဳမေလးသဖြယ္ ရင္ထဲမွ တသိမ္႕သိမ္႕ တလွ်ပ္လွ်ပ္နဲ႕။ စိတ္လႈပ္ရွားရတာကိုး။

ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိေနေသးတဲ႕ အတိတ္က ပံုရိပ္ေတြဟာ တကယ္ေတာ႕ လြန္ခဲ႕တဲ႕ တစ္ဆယ္႕ငါးႏွစ္ေက်ာ္ လာလ အခ်ိန္အပိုင္းအၿခားေလးမွာတင္ ရပ္တန္႕မေနခဲ႕ဘူး။ ေတြးေတာ စဥ္းစားၾကည္႕မယ္ ၾကည္႕ေတာ႕လည္း အေတြးထဲ၊ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ၿဖတ္ကနဲ ၿဖတ္ကနဲ ေပၚလာတဲ႕ ပံုရိပ္ေတြက ဓါတ္ပံု ဖလင္လိပ္တစ္လိပ္ကို တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႕ ဆြဲဆန္႕ထုပ္လိုက္သလိုပဲ။ ေဟာဟိုမွာ ပံုရိပ္တကြက္။ ေဟာဒီမွာလည္း ပံုရိပ္တကြက္။ ထြက္လာလိုက္တဲ႕ အတိတ္ကအရာေတြ။ ေပၚလာလိုက္တဲ႕ မွတ္ညာဏ္ေတြ။ ေမ႕ေနၿပီၿဖစ္တဲ႕၊ သို႕မဟုတ္ ေမ႕လုေမ႕ခင္ၿဖစ္ေနတဲ႕ အတိတ္ကို တခါတရံ ၿပန္ၿပီး အလည္သြားရတာ ၾကည္ႏူးစရာပါ။

ကြ်န္ေတာ္႕ရဲ႕ အတိတ္က ပံုရိပ္ေတြထဲမွာ ေၿခေထာက္တဖက္ က်ိဳးၿပီး အရုိးဆက္ထားရလို႕ ေထာ႕နဲ႕ ေထာ႕နဲ႕ လမ္းေလွ်ာက္ေနရတဲ႕ အဘြားအို တစ္ေယာက္ နဲ႕ အဲဒီအဘြားအိုရဲ႕ လက္ဖဝါးေတြကို အားကိုးတၾကီး ကိုင္ထားတတ္တဲ႕ အသားၿဖဴၿဖဴ ကိုယ္လံုးသြယ္သြယ္နဲ႕ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္တို႕က အၿမဲတမ္း ပါလာေလ႕ရွိတယ္။ ေနာက္ေတာ႕ သူရို႕ ႏွစ္ေယာက္ဟာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ၿပင္ေလးၿပင္ကို ေၿခလ်င္တစ္မ်ိဳး၊ ၿမင္းလွည္းၿဖင္႕ တဖံု၊ ဆိုက္ကားၿဖင္႕ တလွည္႕ သြားလာေနၾကတယ္လို႕ ၿမင္ေယာင္ေနမိတယ္။

နက္ေမွာင္ေနေသာ ဆံပင္တစ္ေထြး၊ အသားၿဖဴၿဖဴ နဲ႕ အဘြားတစ္ေယာက္။ အဘြားေဒၚသစ္ကို တစ္ရပ္ကြက္လံုးက သိၾကသည္။ တစ္ရပ္ကြက္လံုးကိုလည္း အဘြားက သိသည္။ အဘြား ရုပ္ရည္ ရူပကာက ငယ္စဥ္တုန္းက တင္႕ေတာင္းတင္႕တယ္ႏွင္႕ မ်ိဳးေကာင္းေဆြေကာင္းတို႕မွ ဆင္းသက္လာေၾကာင္း သိသာေစသည္။ မ်က္လံုး မ်က္ဖန္ ေကာင္းၿပီး ၾကည္လင္ေနသည္။ သန္႕ရွင္းေသာ ရင္ဖံုးအကၤ်ီ၊ သနပ္ခါးအရည္က်ဲႏွင္႕ ေပါင္ဒါမႈန္႕ နံ႕ သင္းသင္းေလးက စိတ္မေနာကို ပိုမို ၾကည္လင္ ေနေစသည္။ အၿပင္လူတစ္ေယာက္အေန နဲ႕ အဘြားဟာ ေၿခတဖက္ က်ိဳးေနတယ္လို႕သာ ဆိုရတယ္ ကြ်န္ေတာ္႕ စိတ္ထဲမွာ သူမဟာ ပကတိ ေကာင္းမြန္ၿပီး အားကိုးစရာ အဘြားတစ္ဦးပါ။ ထို႕အၿပင္ သူမဟာ အရာရာကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခံ တြန္းလွန္ႏိုင္တဲ႕ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးၿဖစ္ေၾကာင္း သူမ မရွိေတာ႕တဲ႕ ေနာက္ပိုင္း ေနာင္တရ ေၾကကြဲရတဲ႕ အခ်ိန္ေတြမွာ သတိၿပဳ သိရွိရခဲ႕တယ္။

ဟုိအရင္တုန္းကဆိုရင္ သူမဟာ သူမရဲ႕ ၾကံ႕ခိုင္တဲ႕ စိတ္ဓါတ္ကို ေအးခ်မ္းတဲ႕ ခ်စ္ၿခင္း ေမတၱာတရားေတြနဲ႕ အနားကြပ္ထားေလ႕ရွိတယ္။ သူမခ်စ္တဲ႕ ေၿမးေတြ နဲ႕ အတူေနရတဲ႕ အခ်ိန္ေတြဟာ အၿမဲတမ္း လန္းဆန္းလွပေနတယ္။ သူမစုေဆာင္းထားသမွ် ပိုက္ဆံ က်ပ္တန္အသစ္ကေလးေတြနဲ႕ အေၾကြေတြဟာ သူ႕မရဲ႕ ေၿမးေတြ သံုးစြဲဖို႕ ပဲ ၿဖစ္ခဲ႕တယ္။

ဒါေပမယ္႕ ၾကည္ႏူးေနရတဲ႕ သူမရဲ႕ဘဝဟာလည္း သူမရဲ႕ ေၿမးအၾကီးဆံုးက အေတာင္အလက္ေတြစံုလို႕ အသိုက္အၿမံဳကို မစြန္႕ခြာခင္ အထိေပါ႕ေလ။ ညစဥ္ ဓမၼစၾကာရြတ္ၿပီး ေၿမးကေလးကို ငါးရာငါးဆယ္ ဇာတ္နိပါတ္ ပံုၿပင္ေတြ၊ ဇာတ္ၾကီးဆယ္ဘြဲ႕ေတြ၊ ဒုတိယ ကမၻာစစ္အတြင္းက ရုရွား၊ဟစ္တလာ အေၾကာင္းေတြ၊ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူပံုေတြကို ေၿပာၿပတတ္တဲ႕ အဘြားအိုဟာ သူမရဲ႕ေၿမးမရွိတဲ႕ ေနာက္ပိုင္း ေၿမးရဲ႕ နာမည္ကိုသာ တသသ တမ္းတမ္းတတ ဟစ္ေၾကြး ေအာ္ေခၚၿပီး ေနာက္ဆံုး ဘဝမီးအိမ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းခဲ႕တယ္။

အဘြားရဲ႕ ဘဝအေတြ႕အၾကံဳနဲ႕ ရင္းၿပီး ရလာတဲ႕ သင္ခန္းစာကို ေၿမးၿဖစ္တဲ႕ ကြ်န္ေတာ္ ရလာခဲ႕တယ္။ ေနာင္မွ တတတ္ၾကတဲ႕ ေနာင္တပါ။ တခါတရံ အၿပင္ေလာက က အဘြားအိုေတြကို စကားေၿပာခြင္႕ ၾကံဳေတြ႕လာတဲ႕အခါ ဘဝတပါးကို ေၿပာင္းသြားၿပီ ၿဖစ္တဲ႕ ကိုယ္႕ အဘြားကို ေသေသခ်ာခ်ာ အခ်ိန္ေပး စကား မေၿပာႏိုင္ခဲ႕ရပါလားလို႕ ေတြးေတာမိၿပန္တယ္။

အသိညာဏ္ရင္႕က်က္သည္႕အခါမွ အတိတ္က အရာမ်ား ကိုၿပန္လည္ ဆင္ၿခင္ သံုးသပ္သည္႕အခါ သင္ခန္းစာဆိုသည္မွာ ေနာင္တ တရားမ်ား အေပၚတြင္ အေၿခခံ၍ ေပါက္ဖြားလာတတ္သည္႕ ဓမၼတာရွိသည္ကို လက္ေတြ႕က်က် နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ႕သည္။ သို႕ေပသည္႕ ကြ်န္ေတာ္သည္ ေခတ္ကာလ၏ ပဲ႕ကိုင္ရာ ဘဝေရစီးထဲမွာ စီးေမ်ာေနဆဲပဲ။

ဘဝၿမစ္ၿပင္က်ယ္၏ ကမ္းနား ေသာင္ၿပင္ ေနရာ ေဒသအႏွံ႔တြင္ ကြန္းခို နားစက္ ခဲ႕ဖူးသည္။ ၾကံဳရာက်ပန္း ေနခဲ႕သည္။ ပလက္ေဖာင္းေဘးမွာ ဖိနပ္ေခါင္းခုအိပ္ဖို႕ ၾကံဳလာရင္ ဖိနပ္ေခါင္းခုအိပ္ခဲ႕သည္။ အဆင္႕ၿမင္႕ဟိုတယ္ေပၚတက္ ဆယ္လကိုးသီတင္း အခန္႕သား ေနဖို႕ ၾကံဳလာေတာ႕ ေနခဲ႕လိုက္ေသးတာပဲ။ သို႕ေသာ္ ကိုယ္ၾကီးၿပင္လာခဲ႕ရေသာ အိမ္ႏွင္႕ ဝန္းက်င္ကို လြမ္းသည္႕ စိတ္က ႏွလံုသား ေထာင္႕တစ္ေနရာတြင္ အၿမဲကိန္းေအာင္းေနသည္။ ၿမန္မာယဥ္ေက်းမႈ အရိပ္အာဝါသေအာက္တြင္ ၾကီးၿပင္းလာခဲ႕ရသည္႕အတြက္ မိဘႏွင္႕ အတူေနရသည္႕ ဘဝကို တမ္းတမိသည္။

ငယ္ရြယ္စဥ္က ပ်ိဳရြယ္မႈတန္းဖိုးကို အသက္ၾကီးသည္႕အခါမွ သိရသည္။ မိဘႏွစ္ပါး၏ ေက်းဇူးတရားမ်ားကို အေနေဝးမွ သိရသည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ မိဘႏွစ္ပါးသည္ ပညာ အေမြကို သာေပးႏိုင္ခဲ႕သည္။ သူတို႕သည္ ၿမန္မားရိုးရာ ေရွးရိုးစြဲ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာမ်ားႏွင္႕ ညီစြာ သားသမီးမ်ားကို ပ်ိဳးေထာင္ေပးခဲ႕သည္။

ငယ္စဥ္က ဖိနပ္ လွ်ပ္တိုက္စီးလို႕ အသံထြက္လွ်င္ အဆူခံ အေၿပာခံရသည္။”ဟဲ႕.. ဖိနပ္ လွ်ပ္တိုက္ မစီးနဲ႕။ အသံမထြက္ေအာင္ လမ္းေလွ်ာက္ရတယ္” လို႕ အေမက ေအာ္သည္။ ထမင္းအိုးထဲမွ ထမင္းခူးတာ ပံုစံ မမွန္လွ်င္ အေဖက “ထမင္းခူးတာ အေပၚယံေလး ရွပ္မခူးရဘူး။ ေနာက္လူေတြက ဂ်ိဳးေတြ စားေနရမွာေပါ႕” လို႕ ဆူၿပန္သည္။ တဖန္ အဘြားက “ထမင္းစားရင္ လက္မစုပ္နဲ႕။ ၿပတ္ ၿပတ္ ၿပတ္ လို႕ အသံမထြက္ေစနဲ႕” လို႕ သင္ၿပန္တယ္။

အေဖသည္ ပိုၿပီး စည္းကမ္းတင္းက်ပ္ေလ႕ရွိသည္။ ေစ႕ေစ႕ေပါက္ေပါက္ အေသးစိတ္ကေလးကအစ အတိန္းအေစာင္း မခံ။ မိဘတို႕၏ သေဘာသဘာဝ အတိုင္း သားသမီးတို႕ကို အေကာင္းတကာ႕ အေကာင္းဆံုးသာ ၿဖစ္ေစခ်င္သည္။ အေတာင္ အလက္စံုလင္စြာ အၿမင္႕တြင္ ပ်ံသန္းေနၾကသည္ကို ၿမင္ေတြ႕လိုသည္။

အဘြား၏ အမူအက်င္႕ ႏွင္႕ခံယူခ်က္တို႕ အေဖနဲ႕ အေဖ႕အစ္ကို တို႕တြင္ ပါလာခဲ႕သည္။ ထို႕ေနာက္ အေဖခံယူခ်က္မ်ားလည္း ကြ်န္ေတာ္႕တြင္ ပါလာခဲ႕သည္။ အေဖသင္ေပးခဲ႕ေသာ အဂၤလိပ္စာ လက္ေရးလွေရးနည္းသည္ အလြန္အဖိုးတန္ခဲ႕သည္။ အေဖသည္ လြန္စြာမွ မာနၾကီးသည္။ ဘယ္ေသာ အခါမွ အၿခားလူထံ လက္ၿဖန္႕ အကူအညီ မေတာင္း။ ခ်မ္းသာေသာ အမ်ိဳးအေဆြ မ်ားႏွင္႕လည္း ခပ္တန္းတန္းေနသည္။ အေဖက “ငါက အကူအညီလိုခ်င္လို႕ ကပ္တယ္ ထင္ေနလိမ္႕မယ္” ဟု ဆိုသည္။ ရုတ္စြအဆံုး ရန္ကုန္တြင္ ေနေသာ သူ႕အစ္ကိုႏွင္႕လည္း အဆက္အဆံမလုပ္။ သူ႕အစ္ကိုကလည္း သူ႕အေမ ကြ်န္ေတာ္ အဘြားႏွင္႕ အေဖတို႕ကို အဆက္အသြယ္ မလုပ္။ ကြ်န္ေတာ္႕ အၿမင္တြင္ သူတို႕သည္ ညီအစ္ကို အရင္း မဟုတ္ၾကေတာ႕။ တစိမ္းၿပင္ၿပင္မ်ား ၿဖစ္ၾကသည္။ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္အတြင္း အေဖ႕အစ္ကို ကို ကြ်န္ေတာ္ တစ္ခါသာ ေတြ႕ဖူး ၿမင္ဖူးလိုက္သည္။ အဘြားဆံုးေတာ႕လည္း သူေပၚမလာခဲ႕။ အေဖသည္ ကြ်န္ေတာ္ အေပၚတြင္လည္း မာနၾကီးခဲ႕သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသား ဘဝတြင္ အေဖႏွင္႕ ကြ်န္ေတာ္ စကား အေၿခအတင္ ၿဖစ္ၾကသည္တြင္ “ေအး..ငါက မင္းေကာင္းစားေစခ်င္လို႕ စာၾကိဳးစားခိုင္တာ….မင္းၾကီးပြားခ်မ္းသာလို႕ ေအာင္ၿမင္ရင္ မင္းဆီက ခိုကပ္စားမယ္လို႕ ထင္မေနနဲ႕။ သားသမီးလုပ္စာ ဘယ္ေတာ႕မွ မေမွ်ာ္လင္႕ဘူး” လို႕ ေၿပာခဲ႕သည္။ ယေန႕ အခ်ိန္ထိ အေဖသည္ မာနၾကီးဆဲ။

ကြ်န္ေတာ္ ငယ္စဥ္က အေဖသည္ ၿမင္းလွည္းေမာင္းသည္။ အေမက ကိုင္းတန္းေစ်းထဲတြင္ သရက္သီးေရာင္းသည္။ အေဖ႕ ၿမင္းေဇာင္းက အိမ္ေနာက္ေဖး သေၿပပင္ၾကီးေအာက္တြင္ရွိသည္။ အေဖေရာ အေမေရာ အိမ္မွာရွိသည္႕ အခ်ိန္ ကြ်န္ေတာ္က တံပ်က္စည္း ရိုးတံကုိ ေရႊဘိုၿမင္း လုပ္တန္းကစားေတာ႕ အေမက အရမ္းရီခဲ႕သည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ယေန႕တိုင္ ေၿပာ၍ မၿပီးေတာ႕။ “ငါ႕သား မင္း အေဖ ၿမင္းလွည္းေမာင္းတုန္းက မင္း က ေရႊဘိုၿမင္းလို ခုန္ၿပီး ကစားတာေလ…”လို ခဏ ခဏေၿပာသည္။ ကြ်န္ေတာ္မွာ အေမေၿပာမွသာ သိရသည္။

ေနာက္ေတာ႕ အေဖ ၿမင္းလွည္းေမာင္းတာ အဆင္ မေၿပဘူးထင္ပါရဲ႕။ ပုလိပ္ ခ်ည္မွ်င္စက္သုိ႕ သာမန္အစိုးရ ဝန္ထမ္းအၿဖစ္ေရာက္သြားသည္။ မနက္ခင္း အလင္းေရာင္ မထြက္ေသးခင္ အေဖသည္ အိမ္မွ ထြက္ခါ အေနာက္ၿပင္ ေပါက္ေပါက္တန္းရပ္မွ ေစ်းခ်ိဳ စစ္ကိုင္း ကားဂိတ္အထိ ဘတ္စကား အမွီ လွမ္းေလွွ်ာက္သြားရသည္။ အိမ္ၿပန္ေရာက္ေတာ႕လည္း မိုးစုန္းစုန္း ခ်ဳပ္လို႕။ ထိုစဥ္က အေမႏွင္႕ အေဖ စကားမ်ား ၍ အေမက သူ႕အေဖ ကြ်န္ေတာ္႕ အဘိုးအိမ္ သြားေနသည္။ ကြ်န္ေတာ္က အေဖ႕ အေမ၊ ကြ်န္ေတာ္႕ အဘြားႏွင္႕သာ ေနခဲ႕သည္။ အေဖက အိမ္မွာ လူၾကီးသူမ မရွိသည္႕ အခ်ိန္တိုင္းတြင္ အိမ္တံခါးကို အၿမဲပိတ္ထားရန္ မွာေလ႕ရွိသည္။ ထိုအေလ႕ အက်င္႕မွ စ ၍ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အိမ္တံခါးမၾကီးသည္ ကြ်န္ေတာ္ ၾကီးလာသည္အထိ အၿမဲလိုလို ပိတ္ထားသည္႕ အက်င္႕ၿဖစ္သြားခဲ႕သည္။

အထက္တန္း ေက်ာင္းသား ဘဝတြင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက “မင္းတို႕ အိမ္က ဟို…အၿမဲ တံခါးပိတ္ထားတဲ႕ အိမ္ၾကီးလား”လို႕ ေမးတတ္ၾကေလ႕ရွိသည္။

ထို႕ေၾကာင္႕ ကြ်န္ေတာ္႕ ငယ္စဥ္ အတိတ္က အေၾကာင္းမ်ားကို ၿပန္စဥ္းစားမိတိုင္း အနီေရာင္ အိမ္တံခါး သစ္သားတိုင္မ်ား အၾကားမွ အၿပင္ေလာကၾကီး၏ လြတ္လပ္မႈကို မၿပတ္တမ္းေငးေမာေနေလ႕ရွိသည္႕ ကေလးေလးတစ္ေယာက္၏ မ်က္လံုးအစံုကို အၿမဲတမ္း ၿမင္ေယာင္ေနမိသည္။ ထိုစဥ္ကစ၍ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ႏွင္႕ အတြယ္အတာ မြန္းက်ပ္သည္႕ ဘဝကို ေၾကာက္ရြံ႕ မုန္းတီးခဲ႕သည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရပ္ကြက္သည္ သာမန္ လူတန္းစားမ်ားသာ ေနထိုင္ၾကသည္။ ရုပ္ၿမင္သံၾကား ေပၚသည္႕ ေခတ္တြင္ မည္သူတစ္ဦးမွ် မဝယ္ႏိုင္ၾကေသး။ အၿခားရပ္ကြက္သို႕ သြားၾကည္႕ရသည္။ သစ္သားအိမ္ေလးႏွင္႕ ရုပ္ၿမင္သံၾကားကို ပိုင္ဆိုင္ထားေသာ ဦးဟန္ေဘာ္သည္ ရပ္ကြက္ အနီးအနားတဝိုက္တြင္ အခ်မ္းသာဆံုး ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးပင္ၿဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ရုပ္ၿမင္သံၾကား ၾကည္႕ရန္ ဝင္ေၾကး တစ္မတ္ ေပးရသည္။ အနံ႕အသက္ ေပါင္းစံု၊ ကေလးငိုသံ၊ ဆူသံ၊ ဆဲသံေတြ အၾကား၊ ေနၾကာေစ႕ထုပ္ကိုယ္စီႏွင္႕ ဘဝအေမာ ေၿဖၾကသည္။ ပူေနာင္ ပူေနာင္ဟူ ၍ ၿမန္မာ႕ ဆိုင္းသံႏွင္႕အတူ ည ရွစ္နာရီ သတင္းေၾကၿငာခ်ိန္ ဆိုလွ်င္ ရုပ္ၿမင္သံၾကားၾကည္႕သူတို႕ အလ်ိဳလ်ိဳ အနားယူ၊ ေၿခလက္ ဆန္႕ၾကသည္။ ထိုအခါၾကမွ ကေလးငယ္မ်ား ငိုရန္ သတိရၾကသည္။ အပ်ိဳ အအို၊ ကေလး လူၾကီး စံုေနေအာင္ၾကည္႕ၾကသည္။ ထိုစဥ္က ကြ်န္ေတာ္က ကေလးအတန္းအစားဝင္။ သို႕ရာတြင္ ပရိသတ္အားလံုးက လူၾကမ္းႏွင္႕ ဇာတ္လိုက္ ရန္ၿဖစ္လ်င္ ဇာတ္လိုက္ဘက္မွ ပါဝင္အားေပးၾကသည္။ လူၾကမ္းကို ဆူပူ ၾကိမ္းေမာင္းၾကသည္။ ပရိတ္သတ္သည္ ရိုးသားစြာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း အေပၚ စီးေမ်ာရင္း ရိုးသားစြာတံု႕ၿပန္ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕သည္ သာမန္ရပ္ကြက္ကေလးတစ္ခုမွ ရိုးရွင္းေသာ မိသားစုဝင္မ်ား ၿဖစ္ၾကသည္။