Tuesday, July 22, 2008

သတိရမိတဲ႕ ငယ္ငယ္က မႏၱေလး (၂)


ကြ်န္ေတာ္တို႕အိမ္သည္ လမ္းမႏွင္႕ ဦးတိုက္လ်က္ရွိသည္။ ထို႕ၿပင္ ရပ္ကြက္ဓမၼာရုံကလည္း ကြ်န္ေတာ္႕တို႕ အိမ္ႏွင္႕ မ်က္ႏွာခ်င္ဆိုင္တည္႕တည္႕ လမ္း၏ အစတြင္ရွိသည္။ ထိုဓမၼာရုံမွ လမ္းမအတိုင္း အေရွ႕သို႕ ဆက္တက္သြားလွ်င္ ၿပည္ေက်ာ္ေစ်း(ယခင္ ဦးတာရဲေစ်း) သို႕ ေရာက္မည္။ ထိုမွ တဖန္ စၾကၤာသီဟဘုရား၊ ထိုမွ တဖန္ ၈၄-လမ္း သို႕ ေရာက္မည္။ ဓမၼာရုံမွအေရွ႕သို႕ မသြားပဲ အေနာက္သို႕ ဆင္းလာလွ်င္ ထိုလမ္းမသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အိမ္ကို ဦးတိုက္ၿပီး အေနာက္သို႕ ေကြ႕ဆင္းသြားသည္။ ထို႕ေနာက္ ကိုးလံုးတကာ ဘုရားသို႕ ေရာက္မည္။ ထိုမွတဆင္႕ ေတာင္ဘက္သြားလွ်င္ စိန္ပန္း၊ အေနာက္ဘက္ ဆက္သြားလွ်င္ ခ်မ္းသာရ ထံုးကုန္းသို႕ ေရာက္မည္။ အမည္ မရွိေသာ ထိုလမ္းမ၏ ေထာင္႕တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အိမ္ရွိသည္။ လမ္းမ၏ အၿခားတဖက္ ေထာင္႕တြင္ သက္တမ္းရင္႕လွၿပီး ၿဖစ္ေသာ ကုကၠိဳလ္ပင္ၾကီးတစ္ပင္လည္း ရွိသည္။ ဝါတြင္းကာလအတြင္း ထိုဓမၼာရုံမွ ညစဥ္ ညစဥ္ ဓမၼစၾကာတရားကို ရြတ္ဖတ္ၾကသည္႕ အခါ ေအာ္လံၾကီးၿဖင္႕ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာလံုး လူေတြ အိပ္ခ်ိန္အထိ ဖြင္႕ေလ႕ရွိသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ငယ္စဥ္ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ၾကားရဖန္မ်ားလာေတာ႕ ထိုဓမၼစၾကာတရားကို အလိုလို မွတ္မိေနသည္။ ထိုၿပင္ ထိုရြတ္ဖတ္ၾကသူတို႕၏ သံေနသံထားအား နားယဥ္ေနသည္႕ အားေလ်ာ္စြာ ထိုသူတိုသည္႕ တရားစာရြတ္ဖတ္ရာတြင္ ထူးခြ်န္ေၿပာင္ေၿမာက္ ပီၿပင္လွေပသည္ဟု ခ်ီမြမ္းမိသည္။ သို႕ရာတြင္ လူရြယ္ဘဝေရာက္သည္တြင္ အိပ္ေရးပ်က္သည္႕ အခါမ်ား၌ ထိုေအာ္လံၾကီးႏွင္႕ ၾကားရသည္ကို ႏွိတ္စက္လြန္းလွေပသည္ဟု မေက်မနပ္ေမတၱာမ်ား ပို႕ေပးလိုက္ေသးသည္။

အေမႏွင္႕ အေဖသည္ ဘာသာေရးကိုင္းရႈိင္းၾကေသာ မိရိုးဖလာ ဗုဒၵဘာသာဝင္မ်ားၿဖစ္ၾကသည္။ အိမ္၌ ေန႕စဥ္ မနက္တိုင္း အနည္းဆံုး သံဃာ သံုပါး ဆြမ္းခံၾကြသည္။ အေမႏွင္႕ အေဖတို႕က ထိုင္ကိုယ္ေတာ္ဟု ေခၚသည္။ အဘယ္ေၾကာင္႕ဆိုေသာ္ ထို ထိုင္ကိုယ္ေတာ္မ်ား အၿပင္ အေဖသည္ အိမ္ေရွ႕ထြက္၍ ဆြမ္းတစ္ဇလံုခန္႕ကိုလည္း ၿဖတ္သြားၿဖတ္လာ ကိုယ္ေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းထပ္မံေလာင္းေသာေၾကာင္႕ ၿဖစ္သည္။ ထိုင္ကိုယ္ေတာ္မ်ားသည္ အမ်ားအားၿဖင္႕ သက္ေတာ္ ဝါေတာ္ၾကီး ဆရာေတာ္မ်ားသာ ၿဖစ္ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင္႕ ရက္ေကာင္းရက္ၿမတ္ အခါသမယမ်ားတြင္ ထိုထိုင္ကိုယ္ေတာ္မ်ားသာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အိမ္သို႕ တရားလာေရာက္ေဟာၾကသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရပ္ကြက္တြင္ ရဟန္း သံဃာ ဘုန္းၾကီး မရွားလွေခ်။ အိမ္အနီးအနားတဝိုက္တြင္ စကုတိုက္၊ေဂြးခ်ိဳတိုက္၊ မိုးေကာင္းတိုက္၊ မေကြးတိုက္ အစရွိသည္႕ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတိုက္မ်ား စုစုစည္းစည္း တည္ရွိၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင္႕ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ပညာေရးမ်ားလည္း ရွိခဲ႕သည္။ ကြ်န္ေတာ္ဆိုလွ်င္ ငယ္စဥ္အခါ ေၿပးလႊား ေဆာ႕ကစားတတ္သည္႕ အရြယ္၌ ဧေက်ာင္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတြင္ေနရသည္။ မွတ္မွတ္ရရ ဆြမ္းက်န္မ်ားစားရသည္တြင္ ထမင္းသိုးမ်ား ေရာ၍ပါလာခဲ႕ေသးသည္။ ထို ဧေက်ာင္းတြင္ အေတာ္အသင္႕ ေနၿပီး ခ်မ္းသာရ ထုံးကုန္း အေမဘက္မွ အဘိုးေနသည္႕ ရပ္ကြက္ထဲမွ စိန္ေတာင္ေက်ာင္းသို႕ ေရာက္သြားသည္။ စိန္ေတာင္တြင္မွ အစိုးရ အတန္းပညာကို စတင္ သင္ၾကားရသည္။ ေနာင္တြင္မွ အေမက စိန္ေတာင္ေက်ာင္းမွ ထုတ္ကာ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ အမွတ္ (၁၃) အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္းသို႕ ေၿပာင္းေပးခဲ႕သည္။

ကြ်န္ေတာ္ ငယ္စဥ္က အိမ္တံခါး သစ္သားတိုင္မ်ား အၾကားမွ အိမ္ေရွ႕လမ္းမ အေပၚ ၿဖတ္သြား ၿဖတ္လာ လုပ္ေနၾကေသာ လူမ်ားကို ေနစဥ္ မၿပတ္တမ္း တေမ႕တေမာ ေစာင္႕ၾကည္႕ေလ႕ရွိသည္။ ထိုစဥ္တုန္းက ရင္းႏွီးခဲ႕ေသာ ပံုရိပ္မ်ားကို ယေနအခ်ိန္တြင္ ၿပန္လည္ ပံုေဖာ္ၾကည္႕ေသာ အခါ ပံုရိပ္တို႕၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ မပီၿပင္ေသာ ဘဝေတးမ်ား ဟစ္ေၾကြးေနၾကသည္ဟု ခံစားမိသည္။ ရပ္ကြက္ထဲတြင္ ၿဖတ္သန္းသြားခဲ႕ေသာ ကြ်န္ေတာ္ ၿမင္ေတြ႕ခဲ႕ရသည္႕ လူတို႕သည္ သူရုိ႕၏ ဘဝအေၿခအေန၊ မိသားစု အေရး၊ အစံုစံုကို သူရုိ႕၏ ေန႕စဥ္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားက သရုပ္ေဖၚေနသလိုပင္။ တနည္းအားၿဖင္႕ တစ္လက္မခန္႕ အက်ယ္သာရွိသည္႕ သစ္သားတိုင္းမ်ား အၾကားမွ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္အတိ၊ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕စရာ မရွိေသာ ဘဝရုပ္ရွင္ကို ေခ်ာင္းေၿမာင္းၾကည္႕ရႈ႕ေနရၿခင္းပင္။

ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရပ္ကြက္ကို ေက်ာက္ဆစ္တန္းလို႕လည္း ေခၚသည္။ ေနာင္ အႏွစ္ ငါးဆယ္ တစ္ရာ အတြင္း ထိုနာမည္သည္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားဖြယ္ ရွိသည္။ အဘယ္ေၾကာင္႕ဆိုေသာ ေက်ာက္ဆစ္တန္းရပ္သည္ တရားဝင္ နာမည္ မဟုတ္။ အစိုးရ ရုံး ႒ာန စာရင္းဇယားဝင္သည္က ေပါက္ေပါက္တန္းရပ္ ႏွင္႕ ဥယ်ာဥ္တန္းရပ္ဟူေသာ အမည္ နာမမ်ားအၿဖစ္သာ ၿဖစ္သည္။ ေတာင္ၿပင္ ဘုရားၾကီးတြင္ ရွိေသာ ေက်ာက္ဆစ္တန္းသည္ကာ တကယ္႕ ေက်ာက္ဆစ္တန္းမည္သည္။ သို႕ရာတြင္ ယခင္ အႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ ကြ်န္ေတာ္ ငယ္စဥ္ ကေလးဘဝ မတိုင္မီကတည္းက သည္ ေပါက္ေပါက္တန္းရပ္ကြက္ႏွင္႕ ဥယ်ာဥ္တန္း ရပ္ကြက္ အၾကားတြင္ ဘုရားဆင္းတုမ်ား၊ ေက်ာက္ဆစ္ရုပ္ထုမ်ား ထုဆစ္ခဲ႕ၾကသည္။ သို႕ရာတြင္ ဤေနရာ ၌ ေက်ာက္ဆစ္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ ခဲ႕ၾကသည္ကို ေနာင္တခ်ိန္တြင္ မည္သူ သိရွိႏိုင္ေတာ႕ပါအံ႕။ ေက်ာက္ဆစ္တန္း မီးသတ္ ရုံ အၿဖစ္သာ အမွတ္တရက်န္ရစ္ခဲ႕သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ငယ္စဥ္က ေက်ာက္ဆစ္ ရုပ္တု အက်ိဳးအပဲ႕မ်ား လမ္းေထာင္႕ ေနရာမ်ားတြင္ ေတြ႕ၿမင္ရေသးသည္။ တၿဖည္းၿဖည္း ေက်ာက္ဆစ္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ေရႊ႕ေၿပာင္း စြန္႕ခြာသြားၾကေသာအခါ ဘာမွ မက်န္ရစ္ခဲ႕ေတာ႕ေပ။

ကြ်န္ေတာ္တို႕ အိမ္ေရွ႕က လမ္းမၾကီးသည္ လမ္းေထာင္႕ၿဖစ္သည္႕ အားေလ်ာ္စြာ ဟုိဖက္ ဒီဖက္က လာၾကေသာ စက္ဘီးစီးသမားမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ကား၊ ၿမင္းလွည္း ႏြားလွည္းမ်ား မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ဦးတိုက္မိၾကသည္။ တစ္ဦးႏွင္႕တစ္ဦး မထိမိ၊ မခိုက္မိ၊ မတိုက္မိေအာင္ စက္ဘီးသမားမ်ားက ကလင္ ကလင္ႏွင္႕ အသံေပးၾက၊ ေမာ္ေတာ္ကားၾကီးမ်ားက ဟြန္းသံမ်ား တီးၾက၊ ၿမင္းလွည္း သမားမ်ားက ၿမင္းရိုက္ တုတ္တံအား လည္ေနေသာ ဘီးလံုးအေပၚတြင္တင္၍ တပ္..တပ္..တပ္ ႏွင္႕ အသံထြက္ေစလ်က္ ၿမင္းလွည္းလာေနေၾကာင္း အသံေပးၾကရသည္။ တနည္းအားၿဖစ္ ကြ်န္ေတာ္႕ အိမ္ေရွ႕ လမ္းေထာင္႕သည္ အၿမဲတမ္း အသက္ဝင္လႈပ္ရွား ဆူညံေနေလ႕ရွိသည္ ၿမင္ကြင္း တစ္ခုၿဖစ္သည္။

မနက္အလင္းေရာင္ မေရာက္ေသး၊ လင္းအာရုံ မက်င္းလင္းေသးခင္မွာပင္ တက်ီက်ီ၊ တကြ်ိကြ်ိႏွင္႕ လက္တြန္းလွည္းသံမ်ားကို အိမ္ရာထဲမွ ႏိုးတဝက္ႏွင္႕ စတင္ၾကားရတတ္သည္။ စာေမးပြဲနီးလို႕ မနက္ေစာေစာ စာထက်က္သည္႕ အခါမ်ားတြင္မွ ထိုလက္တြန္းလွည္း သမားမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် အိမ္ထဲမွ လွမ္းၿမင္ရေတာ႕သည္။ သူရို႕သည္ အိမ္မႈံစုံမြားၿဖင္႕ ေလးကန္ေသာ ေၿခလွမ္းမ်ားကို တလွမ္းၿခင္း လွမ္းလ်က္ ေစ်းခ်ိဳ၏ မနက္ခင္း ကိုင္းတန္းေစ်းတန္းမ်ား ဆီသို႕ အမွီ သြားၾကသည္။ ႏွစ္ဘီးတပ္လွည္းမ်ားသည္ ကုန္ပစၥည္းတင္းေသာအခါ ေရွ႕ဘက္မွ ဆြဲၾကရေသာ ဆြဲလွည္းမ်ားလည္းၿဖစ္ၾကသည္။ ၿမင္းလွည္းတြင္ ဝန္ကို ၿမင္းကဆြဲရသကဲ႕သို႕၊ ဆြဲလွည္းတြင္လည္း ဝန္ကို လူကဆြဲရသည္။ ထိုဆြဲလွည္း သမားတို႕ႏွင္႕ အတူ အေဖသည္ နံနက္ခင္း အလင္းမထြက္ခင္ အေမွာင္ထုထဲ တိုးဝင္ကာ အလုပ္သြားရသည္ကို မ်က္ေစ႕ေအာက္မွကြယ္ေပ်ာက္သြားသည္အထိ ေငးေမားၾကည္႕ခဲ႕ဖူးသည္။ အေဖကဲ႕သို႕ မနက္ အာရုဏ္အလင္းေရာင္ႏွင္႕ အၿပိဳင္ တလႈပ္လႈပ္ သြားေနၾကေသာ လူမ်ားလည္းရွိသည္။

ထိုကဲ႕သို႕ အခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ အိမ္ေရွ႕မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွ ကုကၠိဳလ္ပင္ၾကီးပင္ မႏိုးေသးေခ်။ ကုကၠိဳလ္ရြက္တို႕သည္ တစ္ရြက္ႏွင္႕တစ္ရြက္ပူးကပ္ထားက ရြက္သိမ္းထားတုန္းပင္။ ညက အိပ္တန္းတက္ခဲ႕သည္႕ ငွတ္တို႕သည္လည္း ထိုကုကၠိဳလ္ကိုင္းတို႕ ေပၚတြင္ အိပ္စက္ေနၾကတုန္း။ တၿဖတ္ၿဖတ္ႏွင္႕ အေတာင္ခတ္ ပ်ံသန္းသြားေသာ ခင္ဘုတ္ႏွင္႕ ဇီးကြက္တို႕ကို အရိပ္ပမာသာ လွမ္းၿမင္လိုက္ရတတ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးဆိုလွ်င္ ေက်ာက္ဆစ္မီးသတ္မွ ေလးနာရီ သံေခ်ာင္းေခါက္သည္။

အေဖ အိမ္မွ အလုပ္သို႕ ထြက္သြားၿပီ တစ္နာရီခန္႕တြင္ ေခါင္းရြက္ ငခ်ိတ္ေပါင္း သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ မနက္ အလင္းေရာင္ မရွိတရွိ လင္းအားၾကီးခ်ိန္ၿဖစ္သည္႕ အားေလ်ာ္စြာ ငခ်ိတ္ေပါင္းသည္ သည္ ဟစ္ေအာ္ၿခင္းမရွိ။ တိတ္ဆိတ္စြာ လမ္းမေပၚတြင္ ၿဖတ္သန္းသြားေလ႕ရွိသည္။ အဘြားက ေသေသခ်ာခ်ာ ေစာင္႕ၾကည္႕ၿပီးမွ ငခ်ိတ္ေပါင္းသည္ကို ေခၚကာ ငခ်ိတ္ေပါင္းႏွင္႕ ပဲၿပဳတ္ကို ဝယ္ယူရသည္။ အဝတ္အိတ္ၾကီးထဲတြင္ ထည္႕ထားေသာ ငခ်ိတ္ေပါင္းတို႕သည္ ပူေႏြးေနကာ ငခ်ိတ္နံ႕တို႕က သင္းေနေလ႕ရွိသည္။ ထိုစဥ္က ေခါင္းရြက္သည္တို႕ ေရာင္းေသာ ငခ်ိတ္ေပါင္း ႏွင္႕ ပဲၿပဳတ္တို႕ကို ၅-က်ပ္သား၊ ၁၀-က်ပ္သား အစရွိသၿဖင္႕ အေလးခ်ိန္ႏွင္႕ ခ်င္တြယ္ကာ ဝယ္ယူရသည္။ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိသမွ် ရပ္ကြက္အတြင္းၿဖတ္သန္းသြားသမွ် ေခါင္းရြက္သည္တို႕ အထဲတြင္ ထို ငခ်ိတ္ေပါင္းသည္ သည္ အေစာဆံုး ေစ်းသည္ပင္ ၿဖစ္သည္။ ထိုစဥ္တုန္းက မႏၱေလးတြင္ ေကာက္ညင္းေပါင္းကို အုန္းသီးႏွင္႕ စားသည္႕ ဓေလ႕နည္းေသးတယ္ ထင္သည္။ ငခ်ိတ္ေပါင္းပဲ ေရာင္းၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင္႕ ယေန႕အခ်ိန္အထိ ကြ်န္ေတာ္သည္ ငခ်ိတ္ေပါင္းကို ပိုမိုႏွစ္သက္တုန္းပင္။ ေကာက္ညင္းေပါင္းႏွင္႕ငခ်ိတ္ေပါင္းကို ေရြးရလွ်င္ ငခ်ိတ္ေပါင္းပဲ ေရြးၿဖစ္မည္။

ထိုေခါင္းရြက္သည္ လာၿပီးေနာက္ မၾကာခင္တြင္ အလင္းေရာင္သည္ တစစႏွင္႕ တအိအိ ရပ္ကြက္ထဲ ခ်ဥ္းႏွင္း ဝင္ေရာက္လာသည္။ ေန႕သစ္ကို ၾကိဳဆိုရန္ ကုကၠိဳလ္ရြက္တို႕ ၿဖန္႕ခင္းၾကေလၿပီ။ ညခင္းက ေတြ႕ရသလို က်ိဳးတုိ႕ က်ဲတဲ သစ္ကိုင္းမ်ား မဟုတ္ေတာ႕။ အရြက္မ်ား ဖံုးလႊမ္းသြားခဲ႕သည္။ ထိုနံနက္ခင္း အလင္းေရာင္တို႕ႏွင္႕ အတူ က်ီးကန္းတို႕ အုတ္ေၾသာ္ေသာင္းနင္း ပ်ိဳဆင္းၾကသည္။ စာကေလးမ်ား တက်ိက်ိႏွင္႕ ကေပ်ာကေသာ ေရာက္ရက္ခတ္ ေအာ္ဟစ္ၾကသည္။ သဃၤန္းဝါဝါႏွင္႕ ရဟန္း သံဃာတို႕ကိုလည္း ဟိုဟုိ ဒီဒီမွာ စတင္ၿမင္ရၿပီ။ ထိုအခ်ိန္ဆိုလွ်င္ အဘြား၏ ထမင္းအိုးလည္း က်က္ၿပီး၊ ထိုင္ကိုယ္ေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းေလာင္းရန္ အဆင္သင္႕ၿဖစ္ေနသည္။ အိမ္ေရွ႕လမ္းမၾကီးသည္ တၿဖည္းၿဖည္း အသက္ဝင္ လႈပ္ရွားလာသည္။ ထမင္းအက်န္ကို ၿဖန္႕က်ဲကာ ခိုစာေကြ်းသူေတြေၾကာင္႕ လမ္းနေဘးေတြ ခိုေတြ တရုန္းရုန္းႏွင္႕ ရွိေနတတ္ေသးသည္။ လမ္းမေပၚတြင္လည္း စက္ဘီးစီးသူမ်ားကို ေတြ႕ရၿပီ။ ၿမင္းလွည္းႏွင္႕ ႏြာလွည္းမ်ား မႏၱေလး လမ္းမမ်ားအေပၚ ေမာင္းခြင္႕ရွိတုန္းက တခြပ္ခြပ္ ၿမင္းခြာသံမ်ားႏွင္႕အတူ ၿမင္းလွည္းမ်ား၊ တက်ီက်ီႏွင္႕ လိမ္႕ေနေသာ ႏြားလွည္းဘီးလံုးမ်ားသည္လည္း ကတၱရာလမ္းမ အပ်က္အေပၚ ဖိၾကိတ္သြားလာၾကသည္။ အေဖ ၿမင္းလွည္းေမာင္းတုန္းကဆို ဒီလိုအခ်ိန္ ၿမင္လွည္းေမာင္း ထြက္ေလမလား ဟုု မွန္းဆၾကည္႕မိသည္။ အိမ္ေရွ႕က လမ္းမသည္ ထိုစဥ္က ေႏြရာသီဆိုလွ်င္ အေၿခာက္၊ ေလေပြ အေဝ႕တြင္ ဖုန္မ်ား မိုးမႊန္ေအာင္ ထၾကြၾကသည္။ မိုးရာသီဆိုလွ်င္ ဖုန္အစား ရႊံဖြက္တုိ႕ အတိသာ ရွိသည္။ယခင္မိုးၿပီးလို႕ ရႊံဖြက္တို႕ ေၿခာက္လုေၿခာက္ခင္တြင္ ေနာက္မိုးက ၿပန္လည္စိုစြတ္ ဖြက္ထေစသည္။ မိုးတြင္းအခါတြင္ ရႊံဗြက္မ်ား ေတာ္ရုံႏွင္႕ မေၿခာက္ေသာ လမ္းမေပတည္း။

မနက္ခင္း အသက္ဝင္ကာ ရပ္ကြက္ၾကီးတစ္ခုလံုး ႏိုးထလာခ်ိတ္တြင္ “မုန္႕ပစ္သလက္ အေၾကာ္” ဆိုသည္႕ အသံၾသၾသၾကီးႏွင္႕ တစ္ေၿဖာင္႕တည္းေအာ္သံကို ၾကားရသည္။ ထိုအသံကို ၾကားရလွ်င္ အေၾကာ္သည္ ေယာကၤ်ားၾကီးမ်ားလာၿပီးဆိုတာကို အိမ္ထဲမွေန၍ သိရသည္။ သူရုိ႕ အသြင္အၿပင္သည္ မႏၱေလး၌ၾကာၿမင္႕စြာ အေၿခခ်ေနထိုင္ေနသည္႕ အသြင္အၿပင္ႏွင္႕ မတူၾကေခ်။ ခ်ည္ၾကမ္းပုဆိုး ပတ္လည္စင္းႏွင္႕ ခ်ည္ၾကမ္း ရွပ္အကၤ်ီလက္တို ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းကိုသာ ဝတ္တတ္ၾကသည္။ တာရာဖိနပ္ကို စီးလ်က္လည္း ရွိသည္။ တုတ္ခိုင္ေသာ လက္ေမာင္း၊ လက္ဖ်ံၾကီးမ်ားက ႏြားႏွင္႕ရုန္းကာ စစ္ကိုင္း၊ေက်ာက္ဆည္ဖက္မွ လယ္ထြန္လယ္စိုက္ခဲ႕သူေလလား၊ သို႕မဟုတ္ ဧရာဝတီၿမစ္ကမ္းဘက္က ငွက္ခတ္သူေပေလလားမသိ။ မည္သည္ အတြက္ေၾကာင္႕ မႏၱေလးၿမိဳ႕ေပၚတက္ အေၾကာ္ေရာင္းရေလသနည္း။ ငယ္စဥ္တုန္းက ဒါေတြကို မစဥ္းစားတတ္။ သူရို႕ေရာင္းသည္႕ မုန္းပစ္သလက္က ေရထူ။ ပါးပါးရွပ္ရွပ္ မုန္႕ပစ္သလက္မ်ိဳးမဟုတ္။ ဗန္းထဲတြင္ ပဲဆီခြက္ကေလးႏွင္႕ ဆားဘူးေလးလည္းပါသည္။ ဒုတ္တံ တိုတိုေလးထိပ္တြင္ အဝတ္စပတ္လ်က္ ပဲဆီခြက္ထဲတြင္ ႏွစ္ထားကာ မုန္႕ပစ္သလက္ေပၚတြင္ ဆီသုပ္ေပးသည္။ ထို႕ေနာက္ ဆားၿဖဴးေပးသည္။ ထိုစဥ္က မုန္႕ပစ္သလက္ တစ္ခု ဆယ္ၿပား၊ ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္ နည္းနည္းၾကီးလာေတာ႕ တစ္မတ္။

ထိုမုန္းပစ္သလက္သည္ ေယာကၤ်ားၾကီးမ်ားႏွင္႕ အၿပိဳင္ ခ်မ္းသာရထံုးကံုးထဲမွလာေသာ ေခါင္းရြက္သည္ ေဒၚလွတင္၏ “ကတိုးဝါ…ေက်ာ္” ဆိုသည္႕ အသံကိုလည္း ၾကားရသည္။ “ကတိုးဝါ” ကို အၿမန္ဆိုလ်က္ “ေက်ာ္” ဆိုသည္႕ စကားလံုးေရာက္မွ အသံကို ၿမွင္႕ကာ ဆြဲလိုက္သည္။ ေကာက္ညင္း မုန္႕ႏွစ္တို႕နယ္ၿပီး အထဲတြင္ ပဲ၊ထန္းလ်က္ အခ်ိဳတို႕ကို ထည္႕ကာ ေက်ာ္ထားသည္႕ အေက်ာ္တစ္မ်ိဳးၿဖစ္သည္။ တခါတရံ သူ႕အေက်ာ္ဗန္းထဲတြင္ မုန္းဆီေက်ာ္မ်ားလည္း ပါလာတတ္ေသးသည္။ မုန္႕ပစ္သလက္ တစ္ခု ဆယ္ၿပား ေခတ္တြင္ သူ႕ကတိုးဝါေက်ာ္က တစ္ခု ငန္းမူး(ငါးမူး)။

တၿဖည္းၿဖည္းႏွင္႕ ေနၿမင္႕ခ်ိန္ေရာက္လာေလ စားစရာဗန္းရြက္သည္တို႕ အလ်ိဳလ်ိဳအိမ္ၿပန္ ကုန္ၾကေလ ၿဖစ္သည္။ ကမၻာေလာက အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာတစ္ခြင္လံုးဆီသို႕ အလင္းေရာင္တို႕ ၿပည္႕စံုစြာ ေရာက္ရွိ ၿဖန္႕က်က္ခဲ႕ၿပီးၿပီ။ မၾကာမီ အလင္းေရာင္တို႕ ပိုမို ေတာက္ပလာေတာ႕မည္။ ေနမင္းသည္ ေခါင္းေပၚထိပ္တည္႕တည္႕ ခုန္တက္ဖို႕ ၾကိဳးစားေနသည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ စားစရာဗန္းရြက္သည္တို႕အစား အၿခား ဗန္းရြက္ေစ်းသည္မ်ားက လမ္းမေပၚ ေရာက္လာၾကသည္။
”ေခါင္း….ေလွ်ာ္ရည္”
“ေခါင္း” ကို အာလုပ္သံၿဖင္႕ အသံၿမင္႕ၿမင္႕ ဆြဲေအာ္ကာ “ေလွ်ာ္ရည္” ကို နိမ္႕ဆင္းသြားေသာ အသံအေနအထားၿဖင္႕ ေအာ္တတ္သည္႕ ပိန္ပိန္ပါး မိန္းမလတ္တစ္ေယာက္ အၿမဲတမ္း ေပၚလာတတ္စၿမဲ။ ထိုစဥ္တုန္းက ယေန႕ေခတ္လို ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ဘူးမ်ား မရွိေသးေခ်။ ေန႕လည္ ေန႕ခင္း ေရခ်ိဳးခ်ိန္ အမွီ တေရာ္၊ကင္းပြန္းတို႕ၿဖင္႕ ေရာစပ္ထားသည္႕ ေစေစးပ်စ္ပ်စ္ ညိဳညစ္ညစ္ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္တို႕ကို ကြ်န္ေတာ္႕ အဘြား အပါအဝင္၊ ရပ္ကြက္ထဲမွ လူအမ်ား ေခၚငင္ ဝယ္ယူ သံုးစြဲၾကရသည္။ ထိုကဲ႕သို႕ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္မ်ိဳးသည္ တကယ္႕ ၿမန္မာ႕ရိုးရာ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ အစစ္ၿဖစ္သည္။ ပ်စ္ခြ်ဲေသာ အရည္တို႕သည္ အၿမဳပ္အထ နည္းသည္။ သို႕ရာတြင္ ထိုေခါင္းေလွ်ာ္ႏွင္႕ ေလွ်ာ္ထားေသာ ေခါင္းသည္ အလြန္ေအးၿမ၍ ၾကည္လင္ေနေလေတာ႕သည္။ သူမ၏ ဗန္းထဲတြင္ ေရႊဘိုသနပ္ခါး အတံုးအခဲေလးမ်ား၊ ဘီးစိပ္မ်ား၊ အပ္၊ အပ္ခ်ည္ အစရွိသည္႕ စံုစီနဖာ မ်ားလည္း ပါဝင္ေလ႕ရွိသည္။

ထို အခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ဆာလာအိပ္ခပ္ညစ္ညစ္ကို ကိုယ္စီလြယ္လ်က္ စပုတ္တံသံခြ်န္တပ္ တုတ္ကိုင္ထားၾကသည္႕ ပလပ္စတစ္ေကာက္ ေကာင္ေလးမ်ား ကို ေတြ႕ရတတ္သည္။ ႏွစ္ေယာက္အုပ္စု၊ သံုးေယာက္အုပ္စု၊ တခါတရံ ခပ္ၾကီးၾကီး တစ္ေယာက္တည္းသမား ေကာင္းေလးကို ေတြ႕ရတတ္သည္။ ရပ္ကြက္ထဲမွ ေခြးမ်ားႏွင္႕ သူရို႕သည္ အၿမဲတမ္း ရန္ဘက္။ တခါတရံ စစ္တလင္းၿပင္အလား အလြန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ အၿပန္အလွန္ တိုက္ခိုက္ၾကသည္။ ေခြးေလးငါးေကာင္းနီးပါက ဝိုင္းဝန္ တိုက္ခိုက္သည္။ အစြယ္မ်ား မာန္ဖီလ်က္ လြတ္ရာကို ကိုက္ခဲရန္ ၾကိဳးစားသည္။သူရို႕က ေက်ာခ်င္းကပ္လ်က္ သံခြ်န္တပ္တုတ္ၿဖင္႕ ေဝွ႕ရမ္းကာ ကာကြယ္ၾကသည္။ ထြက္မေၿပးၾက။ ရပ္ကြက္ထဲမွ လူၾကီးမ်ားက ဝင္ေရာက္ကာ ေခြးမ်ားအား ေမာင္းထုတ္မေပးလ်င္ ထိုစစ္ပြဲသည္ မည္မွ် တာရွည္မည္ မသိ။ သူရို႕သည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင္႕ သက္တူရြယ္တူ အရြယ္ကေလးမ်ားၿဖစ္ၾကသည္။ ထိုစဥ္က ကြ်န္ေတာ္က ရွစ္ႏွစ္ ကိုးႏွစ္ အရြယ္။ တံခါးတိုင္မ်ားေနာက္ကြယ္မွ ၾကည္႕ေနေသာ ကြ်န္ေတာ္၏ မ်က္လံုးမ်ားသည္ သူရို႕ကို အထင္ၾကီး အားက်ခဲ႕သည္။ သူရို႕သည္ ငယ္သည္။ ဒါေပမယ္႕ သတၱိရွိသည္။

ေနမြန္းတည္႕ မရွိတရွိ အခ်ိန္တြင္ မုံေရြးကပ္ေက်းသည္ အဖိုးအိုႏွင္႕ သူ႕ေၿမးမတို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕အိမ္ေရွ႕ လမ္းမမွ ၿဖတ္ကာ အေနာက္ရပ္ထဲသို႕ ဆက္သြားၾကသည္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ကပ္ေက်းဆိုက္စံုတို႕ကို ထမ္းပိုး ေရွ႕ဆိုင္းႏွင္႕ ေနာက္ဆိုင္းတို႕တြင္ ထည္႕ကာ ခါးကိုင္းကိုင္းႏွင္႕ တအိအိသြားေနေသာ အဘိုအိုသည္ မုံေရြးရြာကေပေလာ။ ေၿမးမၿဖစ္သူ ေကာင္မေလးက ကြ်န္ေတာ္ႏွင္႕ မတိမ္းမယိမ္း။ ထိုေကာင္မေလးက “မုံေရြး ကပ္ေက်း” ဟု စူးစူးရွရွ အသံႏွင္႕ ေအာ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ အံ႕ၾသသည္က သူ႕အသံသည္ ကေလးသံ မေပါက္ေတာ႕။ ရင္႕က်က္ေနေသာ မိန္မၾကီးသံပင္ ေပါက္ေနသည္။ သူ ဘယ္အရြယ္ကတည္းက အဘိုးႏွင္႕အတူ ေစ်းေရာင္းေနရပါလိမ္႕။ သူ႕ အေမနဲ႕ အေဖေတြက ဘယ္မွာလည္းလို႕ ကြ်န္ေတာ္႕ တစ္ေယာက္တည္း တံခါးတိုင္းေတြ ေနာက္မွာ ေတြးေနမိခဲ႕တယ္။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ေနမင္းသည္ ရက္စက္စြာ ပိုမို ပူၿပင္လြန္းလွသည္ဟု ထင္မိသည္။