Tuesday, July 22, 2008

သတိရမိတဲ႕ ငယ္ငယ္က မႏၱေလး (၃)


အေဖ အလုပ္မသြားေသာ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႕မ်ိဳးတြင္ ခိုေတာင္မုန္႕တီကို ထမင္းႏွင္႕ နယ္ကာ ေန႕လည္စာ အၿဖစ္စားၾကသည္။ ေန႕လည္ခင္းတြင္ ခိုေတာင္သည္တို႕ လာၾကသည္။ အေဖ အၾကိဳက္ဆံုးက ဦတာရဲေစ်းထဲတြင္ စခန္းခ်ေသာ ေဒၚေရႊၾကီး၏ ခိုေတာင္မုန္႕တီၿဖစ္သည္။ “သူ႕ ခိုေတာင္မုန္႕တီက ငံၿပာရည္ အခရာကြ” ဟု အေဖ မၾကာခဏ ခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင္႕သည္။ အဘြားက အစပ္မစားႏိုင္ေသာေၾကာင္႕ ဆီနီ မထည္႕။ ဆီဝါႏွင္႕သာ သုပ္ေသာ ခိုေတာင္မုန္႕တီ ႏွစ္က်ပ္ဖိုးကို အေဖအပါအဝင္ တစ္မိသားစုလံုး စားႏိုင္ရန္ ဇလံုထဲတြင္ ထမင္းႏွင္႕ေရာႏွယ္ကာ ခြဲေဝစားၾကရသည္မွာ ၾကည္ႏူးစရာပင္။ မွတ္မွတ္ရရ ထိုစဥ္က ဇလံုဝါသည္ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ သမဝါယမက ထုတ္ေပးေသာ ၿပည္တြင္းၿဖစ္ ဇလံုၿဖစ္သည္။ အေပၚယံေဆးသားမ်ား ကြာသည္႕ အခါ ေအာက္က သံမ်ား ေပၚေနတတ္သည္။

ခိုေတာင္ရြာမွ မႏၱေလး ၿမိဳ႕ေပၚသို႕ တက္ကာ ေရာင္းၾကေသာ မုန္႕တီကို ခိုေတာင္မုန္႕တီဟု ေခၚၾကသည္။ အသားမပါ။ ပဲမုန္႕၊ ဆီနီ၊ ဆီဝါ၊ ၾကက္သြန္ေက်ာ္၊ ငံၿပာရည္၊ အခ်ိဳမႈန္႕၊ မႈန္႕ၾကြပ္ေက်ာ္ေလးၿဖင္႕သာ သုပ္ေသာ မုန္႕တီသည္မ်ားကို ေန႕လည္ ေန႕ခင္းအခ်ိန္ မက်ည္းပင္ေအာက္၊ ကုကၠိဳလ္ပင္ေအာက္ စသည္႕ အရိပ္အာဝါသေကာင္းေသာ သစ္ပင္ၾကီးမ်ား ေအာက္တြင္ ေတြ႕ရတတ္သည္။ ပိန္းရုိး၊ ၾကာစြယ္တို႕ၿဖင္႕ ၿပဳတ္ထားေသာ ဟင္းခ်ိဳရည္ကို ေၿမအိုးထဲတြင္ထည္႕ကာ အၿမဲပူေႏြးေနေစရန္ အဝတ္ၿဖင္႕ လံုေအာင္ပတ္လ်က္ သူရုိ႕၏ ေခါင္းရြက္ဗန္းထဲတြင္ အတူတပါတည္း ယူလာၾကသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရပ္ကြက္၏ ေန႕လည္ ေန႕ခင္း အခ်ိန္တြင္ စားစရာသည္မ်ား စံုလင္လွသည္။ ေစ်းသည္တို႕၏ ေအာ္ဟစ္ေရာင္းခ်သံမ်ားကို သူ႕အခ်ိန္ႏွင္႕သူ ၾကားရတတ္သည္။ စားခ်င္သည္႕အစားအစာ အာသီသေပၚလာပါက သူ႕အခ်ိန္ႏွင္႕သူ ေစာင္႕ေနပါလွ်င္ ဗန္းရြက္ေစ်းသည္မ်ား၊ တြန္းလွည္းႏွင္႕ ေစ်းသည္မ်ား အား ဖမ္းမိႏိုင္ပါသည္။

“သာကူယို၊ ႏြားႏို႕ ထမင္း”ဟူေသာ အသံသည္ ၁၂-နာရီခြဲႏွင္႕ နာၿပန္တစ္ခ်က္တီး အၾကားတြင္ ေပၚလာတတ္သည္။ ထိုေစ်းသည္ မိန္းမသည္ “သာ” ဆိုသည္႕ အသံကို ခပ္အစ္အစ္ အသံၿဖင္႕ ေအာ္ကာ “ယို” ႏွင္႕ “မင္း” ဆိုသည္႕ အသံကို ေတာ္ေတာ္ၾကီး ဆြဲၿပီး ေအာ္ေလ႕ရွိသည္။ ထို႕ ေၾကာင္႕ ဤအသံႏွင္႕ ဆိုလွ်င္ သည္မိန္းမ၊ အၿခားအသံႏွင္႕ ဆိုလွ်င္ အၿခား မိန္းမဟု အိမ္ထဲမွေန၍ အလြယ္တကူ ခြဲၿခားလို႕ ရသည္။

ေန႕လည္ ႏွစ္ခ်က္တီးခ်ိန္တြင္ ေရခဲေခ်ာင္းသည္လူၾကီးတစ္ဦး စက္ဘီးေနာက္တြင္ ေရခဲပံုးတင္ကာ ေခါင္းေလာင္းသံ တင္..တင္..တင္..ၿမည္ေစလ်က္ အိမ္ေရွ႕လမ္းမၾကီးမွ ၿဖတ္သြားသည္။ ေခါင္းေလာင္းသံ၊ ေရခဲေခ်ာင္းတင္သည္႕ စက္ဘီး၊ အၿမဲေနေလာင္ထားသည္႕ မြဲၿပာေရာင္ အသားေရ၊ ခႏၶာကိုယ္ ပိန္ပိန္ ပါးပါးႏွင္႕ အနားမ်ား ဖြာေနေသာ ၿမက္ဦးထုပ္ကို ေဆာင္းထားတတ္သည္႕ ထိုေရခဲေခ်ာင္းသည္ ဦးေလးၾကီးသည္ အၿမဲဒြန္တြဲေနတတ္ေသာ ပံုရိပ္မ်ားၿဖစ္သည္။သူသည္ သူ႕ေရခဲေခ်ာင္းကို ေအာ္ဟစ္ ေရာင္းခ်ၿခင္းမရွိ။ သူ႕ေခါင္းေလာင္းသံ လြင္လြင္ကေလးကသာ သူ႕ကို ကိုယ္စားၿပဳထားသည္။

ထိုေရခဲေခ်ာင္းသည္ၾကီးႏွင္႕ မေရွးမေႏွာင္းတြင္ ေၿပာင္ဖူးၿပဳတ္သည္ အဖိုးၾကီးတစ္ဦး ေပၚလာသည္။ သူ၏ အသံကို ခုနစ္အိမ္ေက်ာ္၊ ရွစ္အိမ္နီးပါးဆီမွ စတင္ၾကားရတတ္သည္။
“ရွမ္းေၿပာင္းဆို စီးစီးေလး…ငခ်ိတ္” ဟု နားေခါင္းသံကို တမင္ လုပ္ယူကာ ၿမင္႕မားေသာ အသံႏႈန္းၿဖင္႕ တစ္မိနစ္ၿခား တစ္ခါေအာ္ေလသည္။”ရွမ္းေၿပာင္းဆို စီးစီးေလး…”ဆိုသည္႕ စကားစုကို တဆက္တည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ေအာ္လ်က္ “ငခ်ိတ္” ကို ၿပဳတ္က်သြားကာ တံုးတိၿဖတ္ခ်လိုက္ေသာ ပံုစံၿဖင္႕ အဆံုးသပ္သည္။ သူသည္ သံုးဘီးတပ္ လက္တြန္းလွည္းကေလးၿဖင္႕ ေၿပာင္းဖူးၿပဳတ္ေရာင္သည္။ သူ႕မ်က္ႏွာသည္ အၿငိမ္႕ထဲမွ လူပ်က္တစ္ေယာက္လို မၾကာခင္ ဟာသပ်က္လံုးမ်ား လုပ္ေတာ႕မည္ မေယာင္။ သူသည္ အၿမဲတမ္း ၿပံဳးေနေလ႕ရွိသည္႕ မ်က္ႏွာကို ပုိင္ဆိုင္ထားသူ တစ္ေယာက္လည္း ၿဖစ္သည္။

“ေမွာင္..ေမွာင္..ေမွာင္” ဆိုသည္႕ေမာင္းသံေလးႏွင္႕ အတူ သီးစံု အခ်ဥ္ေပါင္းေရာင္းသည္႕ လက္တြန္းလွည္းကေလးမ်ားလည္း ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ေပၚ လာတတ္သည္။ေဂြးသီး၊ သရက္သီး၊ ဇီးၿဖဴသီး၊ မက္မန္းသီး၊ေစာင္းလွ်ားသီး၊ စသည္႕ အသီးတို႕ကို သဂ်က္ဆီ(သၾကားအဆီ သို႕မဟုတ္ ေဆးသၾကား) ၿဖင္႕နယ္ထားသည္။ ပလတ္စတစ္အိတ္ ေသးေသးေလးတြင္ ထည္႕ကာ ငပိေၾကာ္ ငရုတ္သီးမႈန္႕ေၾကာ္တို႕ၿဖင္႕ အေပၚမွ ၿဖဴးကာ စားၾကရသည္။ ထိုစဥ္က ခ်ဥ္ေပါင္းတစ္ထုပ္ကို တစ္မတ္။ အခ်ဥ္ေပါင္းသည္မ်ားသည္ လူငယ္ေယာကၤ်ားမ်ားသာ ၿဖစ္ၾကသည္။

မႏၱေလး၏ ေန႕လည္ခင္း အခ်ိန္သည္ တစ္ဆယ္ႏွစ္ရာသီပတ္လံုး ပူၿပင္းေနတတ္သည္။ ေႏြရာသီတြင္ကာ အထူးေၿပာစရာ မရွိၿပီ။ အိမ္ေရွ႕ လမ္းတဖက္မွ ကုကၠိဳလ္ပင္ၾကီးသည္ လမ္းမၾကီးကို မိုးကာ အရိပ္ေပးထားသည္။ ၿဖတ္သန္းသြားလာသူတို႕ ကုကၠိဳလ္ပင္ရိပ္ေအာက္တြင္ နားခို အေမာေၿဖၾကရသည္။ ခရီးေဝး ေလွ်ာက္လမ္းသည္႕ ေစ်းသည္တို႕ ခရီးတစ္ေထာက္နားခိုရာလည္း ၿဖစ္သည္။ ခိုေတာင္မုန္႕တီသည္တို႕လည္း နားခိုတတ္သည္။

ထိုကုကၠိဳလ္ပင္ၾကီးကို အမွီၿပဳကာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းၿပဳၾကသူမ်ား အထဲတြင္္ ရပ္ကြက္တကာလွည္႕ကာ သစ္ပင္ၾကီးမ်ားမွ ခ်ိတ္မ်ားကို ခြာယူသူမ်ားလည္း ပါဝင္ၾကသည္။ ကုကၠိဳလ္ပင္ၾကီးသည္ သက္တန္းၾကီးရင္႕လာသည္ႏွင္႕ အမွ် ခ်ိတ္မ်ား စြဲလာသည္။ ခ်ိတ္မ်ားကို ၿပန္လည္ ေရာင္းစားပါက ပိုက္ဆံရသည္။ ထိုသည္အတြက္ သူရို႕သည္ ကုကၠိဳလ္ပင္မွ ခ်ိတ္စြဲေနသည္႕ သစ္ကိုင္း သစ္ခက္မ်ားကို မၾကာခဏဆိုသလို ခ်ိဳးခ်ယူၾကသည္။ ပိုးစြဲသလို စြဲေနေသာ အနီရင္႕ေရာင္ေစးပ်စ္ပ်စ္ ခ်ိတ္အဖတ္မ်ားကို ခြာယူၾကသည္။ ထိုခ်ိတ္ခြာသမားမ်ား ကုကၠိဳလ္ပင္ၾကီးေပၚတက္ အလုပ္မ်ားရႈပ္ၾကသည္႕ အခါမ်ားတြင္ ဥၾသငွက္တို႕ ေဝးရာသို႕ ေရွာင္ေၿပးၾကရသည္။ ထိုကဲ႕သို႕ ေန႕ခင္းမ်ိဳးတြင္ ဥၾသတို႕၏ ဆြတ္ပ်ံဖြယ္ တြန္းက်ဳးသံကို မၾကားရေတာ႕ၿပီ။ သစ္ခက္ ခ်ိဳးသံ တေၿဖာင္းေၿဖာင္း အသံမ်ားသာ ၾကားရသည္။ ခ်ိတ္ခြာသမားမ်ား ၿပန္ေတာ႕ ကုကၠိဳလ္ပင္၏ ေအးၿမေသာအရိပ္မ်ား ေၿပာက္ကြယ္ၿပီး ပိုမို ပူၿပင္းေသာ ေနေရာင္ႏွင္႕ ကိုင္းခက္ အက်ိဳးအၿပတ္မ်ားသာ အပင္ေၿခရင္းတြင္ က်န္ရစ္ခဲ႕သည္။

ထိုပူၿပင္းေသာ မႏၱေလး၏ ေနေရာင္ကို အံတုလ်က္ ဝမ္းစာအတြက္ တိတ္ဆိတ္စြာ သြားလာေနေသာ လူတစ္ဦး ရွိေနပါေသးသည္။ သူသည္ ၿမင္႕ၿမတ္ေသာ ၿဗဟၼာမ်ိဳးႏြယ္ဝင္္ ပုဏၰားတစ္ဦးလည္းၿဖစ္သည္။ သူသည္ သန္႕ရွင္းေသာ အၿဖဴေရာင္ဝတ္စံုကို ဝတ္ဆင္လ်က္ လက္ကိုင္ရိုးအေကာက္ ထီးမဲကို လက္ေမာင္းတြင္ ခ်ိတ္ကာ ရပ္ကြက္တကာ လွည္႕လည္ ေဗဒင္ေဟာေလ႕ရွိသည္။ သူစီးထားေသာ ရာဘာဖိနပ္တို႕သည္ လမ္းေလွ်ာက္ရဖန္ မ်ားေသာေၾကာင္႕ ပါးလွ်ပ္ေနသည္႕တိုင္ေအာင္ သူ႕အတြက္ အသံုးတည္႕ေနတုန္းပင္။ သူ႕အတြက္ စေနနံ ဖိနပ္အသစ္ ဘယ္ေတာ႕မ်ားမွ ဝင္ပါမည္နည္းဟု သူကိုယ္တိုင္ တြက္ဆမိပါရဲ႕လား လို႕ ေတြးမိခဲ႕တယ္။ အဘြားကေတာ႕ ထိုေဗဒင္ဆရာ ပုဏၰားႏွင္႕ ေဗဒင္ပညာ အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေလ႕ ရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က အဘြားႏွင္႕ ကပ္လ်က္ မဟာဘုတ္တိုင္ ထူးနည္းကို ေလ႕လာသည္။

ထို႕ေနာက္ “အုန္းေပါင္း ငွက္ေပ်ာ္သီးေၾကာ္” ႏွင္႕ “ေခၚပဲေပါင္း အေၾကာ္” ဆိုသည္႕ အသံတို႕သည္ ေန႕လည္ သံုးနာရီ ထိုးမွ ေပၚလာတတ္သည္။ ေခၚပဲေပါင္းဆိုသည္မွာ ေကာက္ညင္းကို ပဲစဥ္းငံုႏွင္႕ ေပါင္းထားသည္ကို ေခၚသည္။ ပဲႏွင္႕ေရာကာ ေပါင္းသည္႕အတြက္ ေကာက္ညင္းသည္ ပဲ၏အညိဳေရာင္ သမ္းသြားသည္။ ေခၚပဲေပါင္းအေပၚ ဆီဆမ္း၊ႏွမ္းၿဖဴကာ အေၾကာ္ႏွင္႕ စားၾကရသည္။ အမ်ားအားၿဖင္႕ ဘရာေၾကာ္(မတ္ပဲေၾကာ္)၊ ကုလားဘရာေၾကာ္၊ ပဲစဥေၾကာ္၊ ၿမင္းခြာရြက္ေၾကာ္တို႕ ၿဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ ေစ်းသည္တို႕က ငါးအေရခြံေၾကာ္တို႕ပါ တြဲေရာင္းတတ္သည္။ ေကာက္ညင္းေပါင္းကို အုန္းသီးၿဖဴးကာ ဖီးၾကမ္းငွက္ေပ်ာ္သီးေၾကာ္ႏွင္႕လည္း စားတတ္ၾကသည္။ ထိုကဲ႕သို႕ ေန႕လည္အစာေၿပ စားတတ္ၾကသည္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ မႏၱေလးရပ္ကြက္၏ ဓေလ႕ ထံုးစံၿဖစ္သည္။

ေန႕လည္ေန႕ခင္း ေနမင္း ၏ အပူၿပင္းဆံုး အခ်ိန္တို႕တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရပ္ကြက္သည္ ခပ္ၿငိမ္ၿငိမ္ ခပ္ဆိတ္ဆိတ္ သာ ရွိသည္။ အိမ္ေရွ႕က လမ္းမၾကီးသည္လည္း ပူၿပင္းေသာ ေနေရာင္ေအာက္တြင္ ပ်င္းရိစြာ လွဲေလ်ာင္းေနေလ႕ရိွသည္။ အရာရာသည္ ေလးလံ ဖင္႕တြဲလ်က္ ရွိသည္ဟူ ထင္ရသည္။ ရံဖန္ ရံခါ ၾကိဳၾကား ၾကိဳၾကား ေပၚလာတတ္ေသာ ပလပ္စတစ္ေကာက္သည္႕ ေကာင္းေလးမ်ားေၾကာင္႕ ေခြေဟာင္သံမ်ား ၾကားရသည္။ ထိုအခါ အိပ္ေမာက်ေနေသာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရပ္ကြက္ကို လန္႕ႏိူးလိုက္သလို တခဏတာမွ် အင္း.အဲ.ႏွင္႕ လႈပ္ရွားသြားသည္။ ဟုိအိမ္ ဒီအိမ္မွ ေခါင္းေထာင္ၾကည္႕ၾကသည္။ ထို႕ေနာက္ ၿပန္လည္ အိပ္ေမာက်သြားသကဲ႕သို႕ တိတ္ဆိတ္သြားတတ္ၿပန္သည္။

တၿဖည္းၿဖည္းႏွင္႕ ညေန ေနေစာင္းလို႕ အပူရွိန္ သက္သာစ ေလးနာရီ ခန္႕တြင္ အိမ္တြင္းမွ သက္ၾကီးပိုင္းမ်ား ဟိုမွ ဒီမွ အၿပင္ထြက္ကာ အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္တြင္ ထိုင္လ်က္ ညေနခင္း၏ ေအးၿမသည္႕ ရႈ႕ခင္းကို ခံစားၾကသည္။ေက်ာင္းဖြင္႕ ခ်ိန္ ဆိုလွ်င္ သည္အခ်ိန္မ်ိဳးသည္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ၿဖစ္သည္႕ အားေလ်ာ္စြာ လမ္းမေပၚတြင္ အထက္တန္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ မူလတန္း ေက်ာင္းသားေလးမ်ား ဥဒဟို ပ်ားပန္းခတ္မွ် လႈပ္ရွား သြားလာၾကသည္။ ေနမင္းသည္လည္း အေနာက္ဖက္ ယြန္းယြန္းဆီသို႕ အိကာ က်ေနတတ္သည္။ ေန႕ခင္းက ေၿခာက္ေၿခာက္ေသြ႕ေသြ႕ ႏွင္႕ အိပ္ေမာက်ခဲ႕သည္႕လမ္းမသည္လည္း ဆူဆူညံညံအသံမ်ားၿဖင္႕ ၿပန္လည္ ႏိုးထလာသည္။

ထို႕ေနာက္ မုန္႕လံုးၾကီး ဆီစိမ္သည္ သည္ အိမ္ေရွ႕လမ္းမေပၚမွ ၿဖတ္သြားေတာ႕သည္။ ထိုဗန္းရြက္ေစ်းသည္သည္ တစ္ေခၚခန္႕ အကြာမွေန ၍ “မုန္႕လံုးၾကီး ဆီစိမ္” ဟု အသံ ခပ္မွန္မွန္ႏွင္႕ တစ္ခါသာ ေအာ္သည္။ ထိုတစ္ခါတည္းေအာ္သည္႕ အသံ မၾကားလိုက္ပါက ထိုေန႕အဖို႕ မုန္းလံုးၾကီး ဆီစိမ္ဝယ္စားဖို႕ မၿဖစ္ႏိုင္ေတာ႕။ ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္က မုန္းလံုးၾကီး ဆီစိမ္ စားခ်င္သည္႕ အခါတြင္ ေစ်းသည္မိန္းမကို ေလးနာရီႏွင္႕ ငါးနာရီ အၾကားတြင္ လည္ပင္း ရွည္ထြက္ေအာင္ ေမွ်ာ္ရသည္။ သို႕ေပသည္႕ အဘြားက ဝယ္မေကြ်းႏိုင္သည္က မ်ားသည္။ ေကာက္ညင္းၿပား ေပ်ာ႕ေပ်ာ႕ေလးကို ဆီစိမ္ထားကာ အုန္းသီေၾကာ္ ၾကြပ္ၾကြပ္ေလး ႏွင္႕ သၾကား ၿဖဴးထားေသာ မုန္႕လံုးၾကီး ဆီစိမ္ကို ထိုစဥ္က တစ္ခု ငန္းမူ(ငါးမူး) ေပးရသည္။

ညေန ေနဝင္ရီသေရာအခ်ိန္တြင္ ေလပုတ္ထုတ္ေဆးေရာင္းသည္႕ အဖိုးၾကီးႏွင္႕ အဘြားၾကီး လင္မယား အထမ္းကိုယ္စီႏွင္႕ ေရာက္လာသည္။ သူရုိ႕သည္ ကိုယ္ပိုင္ ဗမာ႕နည္း ဗမာ႕ဟန္ၿဖင္႕ ေဖာ္စပ္ထားေသာ အစာေၾကလ်က္ဆား၊ ေလာက္စာလံုးခန္႕ ေလပုတ္ထုတ္ေဆးလံုး တို႕ကို သတင္းစာ စကၠဴၿဖင္႕ ထုပ္ကာ တစ္ထုပ္ကို တစ္မတ္ၿဖင္႕ ေရာင္းၾကသည္။ ထိုစဥ္က စားလို႕ရတာမွန္သမွ်သည္ ကြ်န္ေတာ္႕အတြက္ သေရစာပင္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ကုကၠိဳလ္ပင္ေအာက္မွ အေၾကာ္ဆိုင္သည္ ခင္က်င္းၿပင္ဆင္ၿပီးကာ မီးဖိုက မီးခိုမ်ား ပင္ စတင္ အူတက္လာၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရပ္ကြက္၏ ထံုစံအတိုင္း ဘရာေၾကာ္(မတ္ပဲေၾကာ္)၊ ကုလား ဗရာေၾကာ္တို႕သည္ အဓိက အေၾကာ္မ်ား ၿဖစ္ၾကသည္။ ၿပီးမွ တို႕ဖူးေၾကာ္၊ ငါးကေလးေၾကာ္၊ ဘူးးသီးေၾကာ္၊ ၿမင္းခြာရြက္ေၾကာ္ တို႕ကို ၾကားၿဖတ္ အလ်င္းသင္႕သလို တစ္ဒယ္စီခန္႕ ေၾကာ္သည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႕ ညစာသည္ အမ်ားအားၿဖင္႕ အိမ္ေရွ႕ အေၾကာ္ဆိုင္မွ ဘူးသီးေၾကာ္၊ ဘရာေၾကာ္တို႕ကို ဟင္းလုပ္စားၾကသည္။ အိမ္ကို ဧည္႕သည္လာလ်င္ ဘူးသီးေၾကာ္ ဝယ္ေၾကြးၾကသည္။ ငွက္ေပ်ာသီး၊ သရက္သီးတို႕ႏွင္႕ ထမင္းစားတတ္ေသာ အေဖသည္ တခါတရံ ငွက္ေပ်ာသီးၿဖင္႕ ညစာထမင္းစားသည္။ အေဖ အလုပ္ၿပန္ခ်ိန္သည္ မိုးစုန္းစုန္းခ်ဳပ္လို႕ ေမွာင္မွ အိမ္ၿပန္ေရာက္တတ္သည္။ ဝါတြင္းဆိုလွ်င္ ဓမၼာရုံဆီမွ ေအာ္လံ အသံစမ္းသံမ်ား စတင္ ၾကားရတတ္သည္။ အိတ္တန္းတက္ရန္ ငွက္တသိုက္တို႕လည္း ကုကၠိဳလ္ပင္ၾကီးဆီသို႕ ကြန္းခိုလာကာ မအိပ္ခင္ ငွက္သဘင္က်င္းပေနၾကသည္႕ အလား ဆူညံပြက္ေလာရိုက္လ်က္ ရွိသည္။ အဘြားသည္ ပုတီးကို စိတ္လ်က္ အေဖ ၿပန္လာခ်ိန္ကို ေမွ်ာ္ရရွာသည္။ အဘြားဆီမွ ပရိတ္ၾကီး ဆယ္တစ္သုတ္ တီးတိုးရြတ္ဆိုသံသည္ အေဖအိမ္ၿပန္ေရာက္မွ ပိုမို တည္ၿငိမ္ ပီၿပင္သြားေလ႕ရွိသည္။ ထို႕ေနာက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္႕အတြက္ ပံုၿပင္ နားေထာင္ဖို႕ အခ်ိန္ေရာက္ေလသည္။

အဘြားပံုၿပင္ ေၿပာၿပခ်ိန္တြင္ လေရာင္သည္ ရြန္းလဲ႕ေနတတ္သည္။ တခါတရံ ၾကယ္ေရာင္မ်ား ၿပိဳးၿပိဳး ၿပက္ၿပက္ လင္းလက္လ်က္ အဆံုးအစမဲ႕ ေကာင္ကင္ၿပင္ၾကီးကို ၿပတင္းေပါက္မွ ေငးေမာၾကည္႕ရင္း စာက်က္ဖို႕ကို သတိေမ႕ေနတတ္သည္။ အတန္းၾကီးလာေတာ႕ စာက်က္ခ်ိန္ေတြလည္း ပိုလာတတ္သည္။ ညေလေၿပလာေတာ႕ ဇီးကြက္တို႕ အသံစေပးေလသည္။ အိမ္ေနာက္ဖက္ ၿခံဆီမွ ညေမႊးပန္းရနံ႕သည္ ေလအသုတ္တြင္ ပါလာတတ္သည္။ ထိုညေလေၾကာင္႕ပင္ ဓမၼာရုံမွ ဓမၼစၾကၤာ ရြတ္ဖတ္သံတို႕သည္ ေဝးလာလိုက္ နီးသြားလိုက္ ရွိတတ္၏။ တခါတရံ အိမ္ေနာက္ေဖးမွ ၾကြက္စုတ္တို႕ ရန္ၿဖစ္သံမ်ား ၾကားရတတ္သည္။ အိမ္ေရွ႕လမ္းမေပၚတြင္ အိမ္အၿပန္ ၿမင္းလွည္းမ်ားမွ ၿမင္းခြာသံ ေလးေလးပင္ပင္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ႏွစ္အိမ္ေက်ာ္မွ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ စာအက်ယ္ၾကီး က်က္လ်က္လည္းရွိတတ္သည္။

ညဥ္႕နက္လာသည္ႏွင္႕ အမွ် ရပ္ကြက္ဓမၼာရုံမွ ဓမၼစၾကၤာ ရြတ္ဖတ္သံသည္ တိတ္ဆိတ္သြားခဲ႕ၿပီ။ညသည္ တစ္စစႏွင္႕ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္လာကာ ဆိတ္ၿငိမ္ၿခင္းသို႕ ဝတ္ဆင္း တြားသြားေနေတာ႕သည္။ တစ္ၿဖည္းၿဖည္းႏွင္႕ ပကတိ ၿငိမ္သက္ၿခင္းသို႕ ေရာက္လာသည္။ ရပ္ကြက္တစ္ခုလံုးသည္ တိတ္ဆိတ္ၿခင္း မက တိတ္ဆိတ္သြားသည္။ ကြ်န္ေတာ္ စာက်က္ၿပီးလို႕ အိပ္ရာ ဝင္ခါနီးေတာ႕ “ထာပနာထုပ္ ၿပန္ေပါင္းထုပ္ ပူခ်ိဳေမႊး” ဆိုသည္႕ ေစ်းသည္ ေကာင္းေလး၏ အသံကို တိတ္ဆိတ္ညထဲမွာ အေဝးကပင္ သဲ႕သဲ႕ၾကားရသည္။ အလြန္တိတ္ဆိတ္ေနေသာ ည သန္းေခါင္ ေရာက္လု ေရာက္ခ်ိန္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အိမ္ေရွ႕ေရာက္သည္ အခါ သူ႕ အသံက စူးရွစြာ ထြက္ေပၚတတ္သည္။ သူ႕အသံအရ သူသည္ လူၾကီးသံ မေပါက္ေသးသည္ကို သိသာသည္။ ကြ်န္ေတာ္႕စိတ္ထဲတြင္ သူ႕အသံသည္ ေတာင္းပန္းခယ ငိုးေၾကြးသံတို႕ ေရာယွက္ေနတတ္သည္ဟု ထင္သည္။ ဝမ္းစာအတြက္္ ပူေႏြးေသာ ထာပနာထုပ္မ်ားကို ပုဆိုးထုပ္ထဲတြင္ထည္႕ကာ ေက်ာ္ေပၚထမ္းလ်က္ တစ္ညလံုး လွည္႕လည္ ေရာင္းေနရမည္လား မသိ။ ေက်ာက္ဆစ္မီးသတ္က ထိုအခ်ိန္ဆိုလွ်င္ တစ္ဆယ္ႏွစ္နာရီ သံေခ်ာင္း ေခါက္သည္။ မာရွယ္ေလာမ်ား ထုတ္သည္႕ ေခတ္တြင္ သူ႕ကို သတိရမိေသးသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႕ အိမ္ေရွ႕ကလမ္းမၾကီးအေပၚ ဘဝေပါင္း စံုလင္စြာ ၿဖတ္သန္းသြားခဲ႕ၾကသည္။ ေနာင္တြင္လည္း ထိုကဲ႕သို႕ ဘဝေတြ နင္းေလွ်ာက္သြားၾကလိမ္႕အံုးမည္။ ထိုလမ္းမ၏ ေဘးတစ္ဖက္တြင္ အေဖသည္ ယေန႕ အခ်ိန္ထိ မနက္ခင္း၏ ေႏြးေထြးသည္႕ ေနေရာင္ေအာက္၌ ေန႕စဥ္ ဆြမ္းေလာင္းေနၿမဲပင္။ အေမကေတာ႕ ဆြမ္းဟင္းမ်ား ခ်က္ၿပဳတ္ကာ သားၿဖစ္သူ ေနေကာင္းက်န္းမာေစရန္ ဆုေတာင္းေပးလ်က္ရွိသည္။ လြမ္းတတ္ေသာ အေမသည္ ငိုရႈိက္သံႏွင္႕ သားကို လြမ္းေနရေၾကာင္း အၿမဲေၿပာရွာသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း တဖန္ၿပန္ၿပီး အိမ္ေရွ႕က လမ္းမၾကီးအေပၚ လႈပ္ရွားေနေသာ ရင္ခုန္သံ စည္းခ်က္မ်ားႏွင္႕အတူ ေၿခလွမ္းမ်ား လွမ္းလ်က္ ကြ်န္ေတာ္႕ အေမ႕အိမ္ကို ၿပန္ခ်င္လွသည္။ ကြ်န္ေတာ္႕ကို အေမ ၿပံဳး ၍ ၾကိဳဆိုေနမွာ အမွန္ပင္။ ထို႕ၿပင္ အရင္ကလို တံခါးတိုင္မ်ား ေနာက္ကြယ္တြင္ တိတ္တဆိတ္ ရပ္ကာ အိမ္ေရွ႕မွ ၿဖတ္သန္းသြားသမွ် လူတို႕အေၾကာင္းကို ဘာသာၿပန္ၾကည္႕ခ်င္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ခ်စ္ၿမတ္ႏိုးေသာ၊ ေၿမာ္လင္႕တၾကီး ေစာင္႕စားကာ ဝယ္စားရေလ႕ရွိေသာ မုန္႕သည္၊ ေခါင္းရြက္သည္မ်ားကို တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ေခၚကာ စကားေတြေၿပာ၊ မုန္႕ေတြ ဝယ္စားခ်င္လွပါၿပီ။ ၿပီးဆံုးသြားခဲ႕တဲ႕ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ နိဗၼာန္ဘံုကို ၿပန္လည္ အသက္သြင္းပါရေစလား။

အနႏၱေမတၱာၿဖင္႕
ဘေကာင္း